10-А Правознавство
Завдання
для
підсумкового оцінювання з правознавства
для
учнів 10-А класу за період карантину
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту
– netosov.sergij@gmail.com
І.
Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове
завдання).
1. Закінчіть думку. Додайте необхідні терміни.
а) Права - це гарантовані законом повноваження особистості, які реалізуються ………………………………….
б) свободи - це гарантовані законом
суб'єктивні права особистості, які здійснюються ……….....................
(1) Громадянами самостійно; (2) за сприяння держави
2. Омбудсмен – це
……
А
керівник Офісу Президента України
Б
Уповноважений Верховної Ради з прав людини
В
Начальник Генерального штабу Збройних Сил України
Г
голова облдержадміністрації
3. Визначте зайве
положення.
До особистих прав людини належать
А
право на життя
Б
право на повагу до своєї гідності
В
право на працю
Г
свобода слова, думки, світогляду
4. У разі скоєння
адміністративного правопорушення, для встановлення особи та складання
протоколу, людина може бути затримана правоохоронними органами не більше ніж на
А
3 години
Б
5 годин
В
12 годин
Г
24 години
5. Визначте зайве
положення.
До політичних прав та свобод людини й
громадянина належать
А
можливість громадян брати участь у політичному житті своєї держави
Б
свобода пересування
В
здійснення демократії
Г
формування органів державної влади
6. Визначте
об’єднання громадян, яке відповідає наведеному поняттю.
Зареєстроване згідно із законом,
добровільне об’єднання громадян – прихильників певної загальнонаціональної
програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню й
вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних
заходах.
А
Спілка юристів України
Б
Товариство сприяння обороні України
В
партія «Слуга народу»
Г
Всеукраїнське дитяче аерокосмічне об’єднання «Сузір’я»
7.
Визначте зайве положення.
Економічні права та свободи людини та
громадянина
А право на життя
Б право на власність
В право на працю
Г право на результат інтелектуальної та
творчої діяльності
8. Конфіскація, тобто безоплатне вилучення
майна, може бути здійснена за
А рішенням Президента України
Б постановою Верховної Ради України
В рішенням міського голови
Г рішенням суду
9.
Визначте зайве положення.
Соціальні права та свободи людини та
громадянина
А право на житло
Б право на освіту
В право на відпочинок
Г право на достатній життєвий рівень
10.
Як буде вирішене питання про притягнення особи до юридичної відповідальності у
випадку незнання цією особою закону?
А особа від юридичної відповідальності
звільняється
Б питання вирішується у кожному конкретному
випадку індивідуально
В особа від юридичної відповідальності не
звільняється
Г особа передається на поруки/виховання до виробничого або навчаль-
ного колективу
11.
Визначте правильне положення.
Право розробляти й видавати закони в
Україні мають
А Президент України та Кабінет Міністрів
України
Б Президент України та Верховна Рада України
В Верховна Рада України та Кабінет Міністрів
України
Г Верховна Рада України
Ґ Президент України
Д Кабінет Міністрів України
12.
Право на альтернативну (невійськову) службу поширюється на осіб
А які не бажають проходити строкову військову
службу у збройних
підрозділах України
Б батьки яких не бажають, щоб їхня дитина
проходила службу у
збройних підрозділах України
В які мають вищу освіту
Г що входять до складу однієї з релігійних
організацій (перелік
затверджений Кабінетом
Міністрів України), віровчення яких не
допускає користування зброєю
ІІ.
Достатній рівень.
Порівняйте
військову й альтернативну службу.
ІІІ. Високий рівень.
Обґрунтуйте свою точку зору.
Чи не є порушенням принципу
відокремлення держави від церкви те, що новообраний Президент України
проголошує присягу, тримаючи руку не лише на Конституції України, а й на
Пересопницькому Євангелії – священній книзі православних?
Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами
1.
Не
переписуйте текст підручника та нормативно-правового акту!!!!
2.
Визначайте
ключові поняття та терміни у тексті.
3.
Встановлюйте
причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.
Інформацію
узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є
доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують
інформацію.
5.
Висновки
робіть у відповідності із поставленим запитанням.
Схема № 1
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Конституційні
«права та свободи людини та громадянина» та їхнє забезпечення»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство
(профільний рівень) : підруч. для
10
кл. закл. загальн. серед. Освіти /
О. Д. Наровлянський. — К. :
Грамота, 2018. – С. 184
– 186.
2)
Робочий зошит.
3) Інформаційні ресурси.
Результати
роботи необхідно!!!!
надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Завдання.
1.
Прочитати
підручник, с. 184 – 186.
2.
Заповнити
схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та таблицями
виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.
Продумати
відповіді на запитання та завдання на стор. 186.
4.
Надати
письмову відповідь на завдання № 6,
стор. 186.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України. Про
Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/776/97-%D0%B2%D1%80
3. Сайт Уповноваженого
Верховної Ради України з прав людини. Режим доступу: http://www.ombudsman.gov.ua/
І. «Конституційні «права та свободи
людини та громадянина».
Таблиця 1
«Конституційні «права та
свободи людини та громадянина»
Міжнародний стандарт у галузі прав та свобод людини
1. Визначить
нормативно-правові акти (НПА), що складають Міжнародний стандарт у галузі
прав та свобод людини.
2. Впишіть їх
у відповідні ячейки таблиці 1.
|
||
?
______________________
|
?
______________________
|
?
______________________
|
Конституційні
- права людини
та громадянина – _________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
- свободи людини та громадянина – ______________________________________________
_____________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
які Конституція України
1) встановлює та
2) гарантує.
1. Впишіть у таблицю
Ваше розуміння понять «права людини та
громадянина», «свободи людини та громадянина».
|
ІІ. «Права та свободи людини та
громадянина» у Конституції України.
1.
Яку різницю Ви бачите між поняттями «людина» та «громадянин»? Напишіть.
Людина – це …?
Громадянин – це …?
2. Які групи прав людини та громадянина Ви можете
визначити? Напишіть.
-
Політичні;
-
?....
-
?....
-
?....
-
? …..
3. На основі
роботи з текстом Конституції України, розділ ІІ, ст. 21 – 68, заповніть таблицю
2 «Права та свободи людини та громадянина»
у Конституції України». Якщо строчки у таблиці зайві – приберіть, не
вистачає – додайте.
Таблиця 2
Права та свободи людини
та громадянина у Конституції України
Критерій
|
Права
|
Свободи
|
||||
Група прав
|
Стаття
Конст.
Укр.
|
Зміст
|
Група свобод
|
Стаття
Конст.
Укр.
|
Зміст
|
|
Людина
|
Політичні
|
Політичні
|
||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
Громадянин
|
?
|
?
|
||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
?
|
?
|
|||||
ІІІ.
Принципи забезпечення прав людини.
1.
Заповніть
таблицю 3 – «Принципи забезпечення прав людини».
2.
Як
Ви розумієте кожний принцип?
Таблиця 3
Принципи забезпечення прав людини
№ з/р
|
Принцип
|
Зміст принципу
|
1.
|
Непорушність прав людини
|
|
?
|
||
?
|
IV. Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини.
1. На основі Закону України «Про
Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» заповніть таблицю 4 «Уповноважений
Верховної Ради України з прав людини».
Таблиця 4
Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини
№ з/р
|
Повноваження
|
Стаття закону
|
Зміст
|
1.
|
Вимоги до кандидата
|
||
2.
|
Права Уповноваженого
|
||
3.
|
Обов’язки
|
||
4.
|
Гарантії діяльності
|
||
5.
|
Обов’язок співпраці з Уповноваженим
|
Хто
в Україні є зараз Уповноваженим Верховної Ради України з
прав людини?
______________________________________________________________________________________________?
Схема № 2
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Особисті (громадянські) права та свободи»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д.
Правознавство (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед.
освіти / О. Д. Наровлянський. — К. : Грамота, 2018. – С. 187 – 189.
2) Робочий
зошит.
3)
Інформаційні ресурси.
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Завдання.
1. Прочитати підручник, с. 187
– 189.
2.
Заповнити
схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та
таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3. Продумати відповіді на запитання та
завдання на стор. 189.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон
України. Про свободу совісті та релігійні організації. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/987-12#Text
І. Поняття
«особисті (громадянські) права та свободи».
Завдання.
1.
Прочитати пункт 1 § 48, стор. 187.
2. У робочому
зошиті виконати завдання та дати письмові відповіді на запитання.
2.1.
Заповніть
таблицю 1 «Особисті (громадянські) права та
свободи».
Таблиця 1
Особисті (громадянські) права та свободи
Особисті (громадянські)
|
|||||
№ з/р
|
Права
|
№ ст.
Конст.
України
|
№ з/р
|
Свободи
|
№ ст.
Конст.
України
|
1.
|
1.
|
||||
?
|
?
|
||||
?
|
?
|
2.2.
Письмово поясніть, чому особисті права та свободи є громадянськими?
2.3.
Письмово поясніть характеристику особистих
(громадянських) прав та свобод, як природних прав.
ІІ. Право на життя.
Завдання.
1.
Прочитати пункт 2 § 48, стор. 187 - 188.
2. Письмово
виконайте завдання та надайте відповідь на запитання.
2.1.
Заповніть схему
«Система гарантій в Україні права людини на життя».
Система гарантій в Україні права людини на життя
|
||
?
___________________
|
? ___________________
|
? ___________________
|
2.2 Яку б позицію у
питанні про евтаназію Ви б зайняли у випадку Вашої участі у референдумі з цієї
проблеми? Чому?
2.3. Поясніть, чому визначено судовий
порядок прийняття рішення про арешт особи? Як це забезпечує право на свободу й
особисту недоторканність?
2.4.
На основі
таблиці поясніть, як правоохоронні органи повинні дотримуватися забезпечення
права на свободу й особисту недоторканність особи у випадку
А) скоєння людиною адміністративного правопорушення
|
Б) необхідності запобігти злочинові чи його припинення
|
__________________________________
__________________________________
__________________________________
|
__________________________________
__________________________________
__________________________________
|
ІІІ. Свобода світогляду та віросповідання.
Завдання.
1.
Прочитати пункт 3 § 48, стор. 188 - 190.
2. Ознайомтесь
із законом України «Про свободу совісті
та релігійні організації» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/987-12#Text).
3.
Заповніть таблицю 2 «Порядок реалізації свободи
світогляду та віросповідання в Україні».
Таблиця 2
Порядок реалізації свободи світогляду та
віросповідання в Україні
№ з/р
|
Критерії аналізу
|
Реалізація
|
1.
|
Що передбачає свобода світогляду та віросповідання
|
1)
|
?
|
||
?
|
||
?
|
||
2.
|
Обмеження при реалізації свободи світогляду та
віросповідання
|
1)
|
?
|
||
?
|
||
3.
|
Принципи взаємодії держави та церкви
|
1)
|
?
|
||
?
|
||
?
|
Узагальнення.
Дайте оцінку тому факту, що новообраний Президент
України проголошує присягу тримаючи руку не лише на Конституції України, а й на
священній книзі православних
– Пересопницькому Євангелії.
Схема № 3
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Політичні права та свободи людини та
громадянина»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д.
Правознавство (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед.
освіти / О. Д. Наровлянський. — К. : Грамота, 2018. – С. 190 - 193.
2) Робочий
зошит.
3)
Інформаційні ресурси:
1. Конституція України. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон
України «Про громадські об’єднання».
Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4572-17
3.
Закон України «Про політичні партії в Україні». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2365-14
4. Єдиний реєстр
громадських формувань на сайті Міністерства юстиції України.
Режим доступу: http://ddr.minjust.gov.ua/uk/672f790057d03c6f0a847105cc9f972f/edynyy_reestr_gromadskyh_formuvan/
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Поняття «політичні права та
свободи».
Завдання.
1.
Прочитати
підручник, § 49, п. 1, с. 190 - 191.
2. Ознайомитись
з розділом ІІ Конституції України, ст. 21 – 68.
3.
Заповнити
схему-таблицю «Політичні права людини».
Політичні права людини - можливість
|
|||||
Громадянина брати участь у політичному житті держави
|
??....
|
??....
|
|||
№ з/р
|
Стаття Конституції України
|
Політичне право
|
Приклади використання
|
||
1
|
??....
|
??....
|
??....
|
||
2
|
??....
|
??....
|
??....
|
||
3
|
??....
|
??....
|
??....
|
||
4
|
??....
|
??....
|
??....
|
||
ІІ.
Право на об’єднання
в політичні партії та громадські організації.
Завдання.
1.
Прочитати
підручник, § 49, п. 2, с. 191 - 192.
2. Ознайомитись
із Законами України «Про громадські об’єднання» та «Про політичні партії в Україні».
3. Заповнити таблицю 1 «Ознаки громадських
організацій та політичних партій в Україні».
Таблиця 1
Ознаки громадських
організацій та політичних партій в Україні
№ з/р
|
Політична
структура
|
Ознаки структури
|
Приклади
структури
|
1.
|
Громадська
організація
|
?...
|
?...
|
2.
|
Політична партія
|
?...
|
?...
|
Чим політичні партії відрізняються від громадської
організації?
………………
…………….
|
ІІІ.
Дитячі та молодіжні громадські організації.
Завдання.
1.
Прочитати
підручник, § 49, п. 2, с. 191 - 192.
2. Ознайомитись
із дитячими та молодіжними громадськими організаціями
у єдиному реєстрі громадських формувань на сайті Міністерства
юстиції України. Режим доступу:http://ddr.minjust.gov.ua/uk/672f790057d03c6f0a847105cc9f972f/edynyy_reestr_gromadskyh_formuvan/
3.
Заповнити
таблицю 2 «Дитячі та молодіжні громадські організації
в Україні».
Таблиця 2
Дитячі та молодіжні
громадські організації в Україні
№ з/р
|
Громадська
організація
|
Особливості
створення та функціонування
|
Засновник
|
Приклади громадських
організацій у Дніпрі
|
1.
|
Дитяча громадська
організація
|
?...
|
?...
|
|
2.
|
Молодіжна громадська
організація
|
?...
|
?...
|
Узагальнення.
1.
Як
громадяни України реалізують своє право на управління державою?
2. Як громадянські об’єднання, зокрема
дитячі та молодіжні діють у м. Дніпро? Чим вони займаються?
3.
Яка
Ваша думка, щодо доцільності обмеження членства в політичній партії та
створенні осередків політичних партій, установлених ст. 6 Закона України «Про
політичні партії»?
Схема № 4
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Економічні, соціальні та культурні
права та свободи людини та громадянина»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д.
Правознавство (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед.
освіти / О. Д. Наровлянський. — К. : Грамота, 2018. – С. 193 - 197.
2) Робочий
зошит.
3)
Інформаційні ресурси:
1. Конституція України. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України "Про Освіту". Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Економічні права та свободи».
Завдання.
1.
Прочитайте
підручник, § 50, п. 1, с. 193 - 194.
2.
Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції
України, ст. 21 – 68.
3. Запропонуйте
Вашу схему по представленню визначення поняття «економічні права та свободи».
4.
Заповніть
таблицю 1 «Економічні права та свободи
людини».
Таблиця 1
Економічні права та
свободи людини
№ з/р
|
Стаття Конституції України
|
Економічне право
або
свобода
|
Приклади використання
|
1
|
??....
|
??....
|
??....
|
2
|
??....
|
??....
|
??....
|
3
|
??....
|
??....
|
??....
|
4
|
??....
|
??....
|
??....
|
Надайте
письмову відповідь на наступні запитання.
1.
Які
повноваження передбачені у праві на власність?
2.
Що означає кожне з них?
3.
Наведіть
приклад реалізації кожного з повноважень права власності
ІІ.
Соціальні права та свободи.
Завдання.
1.
Прочитайте
підручник, § 50, п. 2, с. 194 - 195.
2.
Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції
України, ст. 21 – 68.
3.
Заповніть
таблицю 2 «Соціальні права та свободи
людини».
Таблиця 2
Соціальні права та
свободи людини
№ з/р
|
Стаття Конституції України
|
Соціальне право або свобода
|
Приклади використання
|
1
|
??....
|
??....
|
??....
|
2
|
??....
|
??....
|
??....
|
3
|
??....
|
??....
|
??....
|
4
|
??....
|
??....
|
??....
|
Надайте письмову відповідь на
запитання: «Як Ви розумієте сутність поняття «соціальний захист?»
ІІІ.
Культурні права та свободи. Право на освіту.
Завдання.
1.
Прочитайте
підручник, § 50, п. 3-4, с. 195 - 197.
2.
Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції
України, ст. 21 – 68, Законом України «Про освіту», ст. 53 – 55.
3. Заповніть таблицю 3 «Культурні права та
свободи людини».
4.
На
основі Закону України «Про освіту», ст. 53 –
55, заповніть таблицю 4 «Права учасників
освітнього процесу».
Таблиця 3
Культурні права та
свободи людини
№ з/р
|
Стаття Конституції України
|
Культурне право або свобода
|
Приклади використання
|
1
|
??....
|
??....
|
??....
|
2
|
??....
|
??....
|
??....
|
3
|
??....
|
??....
|
??....
|
4
|
??....
|
??....
|
??....
|
Надайте письмову відповідь на
запитання:
1.
Які
складові системи освіти Ви вже опанували? Ви задоволені результатом? Чи бажаєте
кращого результату? Що робите для цього?
Таблиця 4
Права учасників
освітнього процесу
№ з/р
|
Учасники освітнього
процесу
|
Стаття Закону
України
|
Права учасників
|
1
|
??....
|
??....
|
??....
|
2
|
??....
|
??....
|
??....
|
3
|
??....
|
??....
|
??....
|
Узагальнення.
1.
Підготуйтеся
до усних відповідей на завдання та запитання на стор. 197.
2.
Надайте
письмову відповідь на завдання: «Висловте свою думку щодо проблем
реалізації соціальних прав в Україні».
Схема № 5
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Конституційні обов’язки громадян України»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д.
Правознавство (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед.
освіти / О. Д. Наровлянський. — К. : Грамота, 2018. – С. 197 – 201.
2) Робочий
зошит.
3)
Інформаційні ресурси.
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Завдання.
1. Прочитати підручник, С.
197
– 201.
2.
Заповнити
схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та
таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.
Продумати
відповіді на запитання та завдання на стор. 201.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим
доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України.
«Про військовий обов’язок і військову службу». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12
І. Обов’язки громадян України
Завдання.
1.
Прочитати пункт 1 § 51, стор. 197-198.
2.
У робочому зошиті заповніть таблицю 1 «Обов’язки
громадян України».
Таблиця 1
Обов’язки громадян України
№ з/р
|
Ст.
КУ
|
Обов’язок
|
На кого поширюється
|
1
|
??
|
??
|
??
|
2
|
??
|
??
|
??
|
3
|
??
|
??
|
??
|
4
|
??
|
??
|
??
|
Висновок
|
??
|
Письмово поясніть тезу: «Незнання нор законодавства не
звільняє від юридичної відповідальності».
Чи правильно це з Вашої точки зору?
ІІ. Військовий обов’язок і військова
служба.
Завдання.
1.
Прочитати пункт 2 § 51, стор. 198-199.
2. У робочому
зошиті надайте письмову відповідь на
запитання.
2.1.
Чому захист Батьківщини – священний обов’язок кожного
громадянина України?
2.2. Визначте
порядок отримання громадянами України посвідчення про приписку.
ІІІ. Призов на військову
службу та її проходження.
Завдання.
1.
Прочитати пункт 3 § 51, стор. 199-200.
2. У робочому
зошиті надайте короткі відповіді на
запропоновані завдання та запитання.
№ з/р
|
Запит
|
Відповідь
|
1.
|
Вік
призовників на строкову службу?
|
|
2.
|
Який
існує порядок прибуття до військкомату осіб, які мають йти в армію?
|
|
3.
|
У
якому випадку призовник може отримати відстрочку від призову?
|
|
4.
|
Який існує термін проходження строкової
військової служби за контрактом?
|
ІV. Альтернативна (невійськова) служба.
Завдання.
1.
Прочитати пункт 4 § 51, стор. 200-201.
2. У робочому
зошиті заповніть таблицю 2 «Альтернативна служба».
3.
Надайте письмову відповідь на запитання:
3.1.
Чому в законодавство введено поняття альтернативної (невійськової)
служби?
3.2.
Ваша оцінка альтернативної (невійськової) служби?
Таблиця 2
Альтернативна
служба
Хто має право на альтернативну (невійськову)
службу
|
Де можна пройти альтернативну (невійськову)
службу
|
(Узагальнено)
|
Узагальнення.
Надайте
письмову відповідь на запитання 8* на стор. 201.
Схема № 6
конспекту уроку з
предмету Правознавство за темою
«Верховна Рада України»
для учнів 10-А класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Наровлянський О. Д.
Правознавство (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед.
освіти / О. Д. Наровлянський. — К. : Грамота, 2018. – § 55 – 56.
2) Робочий
зошит.
3)
Інформаційні ресурси.
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Завдання.
1. Прочитати підручник, С. 220 - 230.
2.
Заповнити
схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та
таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.
Продумати
відповіді на запитання та завдання на стор. 224, 230.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим
доступу:
2.
Офіційний сайт Верховної Ради України: https://iportal.rada.gov.ua/
3.
Офіційний сайт Верховної Ради України. Електронні звернення: https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens
І. Правовий статус Верховної Ради України (ВРУ).
Завдання.
1.
Прочитати пункт 1 § 55, стор. 220 – 221..
2.
У робочому зошиті
заповніть таблицю 1 «Правовий статус Верховної Ради України».
Таблиця 1
Правовий
статус Верховної Ради України
№
з/р
|
Статус ВРУ
|
Пояснення статусу Верховної
Ради України
|
1
|
Єдиний орган
законодавчої влади в Україні
|
Жоден інший орган держави не має права видавати
закони
|
2
|
Первинний державний орган
|
Формується в результаті загальнонародних виборів
|
3
|
Представницький орган
|
?
|
4
|
Загальнодержавний орган
|
?
|
ІІ.
Повноваження Верховної Ради України.
Завдання.
1.
Прочитати § 55, пункт 2, стор. 221 – 222.
2.
У робочому зошиті
заповніть таблицю 1 «Правовий статус Верховної Ради України».
Таблиця 2
Повноваження
Верховної Ради України
№
з/р
|
Сфера суспільного життя
|
Основні
повноваження Верховної
Ради України
|
1
|
Політичне життя
|
-
Унесення змін до Конституції
України
-
Прийняття Законів України
-
?
-
?
|
2
|
Економічне життя
|
-
Затвердження бюджету України
-
?
|
3
|
Кадрові питання
|
-
?
-
?
|
Висновок
|
Обсяг
повноважень Верховної Ради України свідчить, що Україна
є парламентсько-президентською республікою.
|
ІІІ.
Структура Верховної Ради України.
Завдання.
1.
Прочитати § 55, пункт 3, стор. 223 – 224.
2.
У робочому зошиті
заповніть таблицю 31 «Структура Верховної
Ради України».
Таблиця 3
Структура Верховної Ради України
№
з/р
|
Структурний орган ВРУ
|
Функціональні повноваження структурного органу ВРУ
|
Зміст діяльності
|
1
|
Комітети ВРУ
|
Законопроектна функція
|
-
Розробка проектів законів;
-
Попередній розгляд; законопроектів;
-
?
|
Організаційна функція
|
-
Збір і аналіз
інформації з питань,
які
належать до його повноважень;
-
Попереднє обговорення
кандидатур посадових –осіб;
-
?
|
||
Контрольна функція
|
-
?
-
?
|
||
2
|
Керівництво ВРУ
|
Голова
ВРУ
……………..
(прізвище?)
|
-
?
-
?
|
Перший
заступник
|
…………………………………..
(прізвище?)
|
||
Заступник
|
…………………………………..
(прізвище?)
|
||
3
|
Апарат Верховної
Ради
|
-
?
-
?
|
|
4
|
Парламентське видавництво
|
||
5
|
Інститут законодавства Верховної
Ради України
|
||
6
|
Парламентські видання.
|
ІV. Законодавчий процес.
Завдання.
1.
Прочитати § 56, пункт 3, стор. 227 – 229.
2.
У робочому зошиті
заповніть таблицю 31 «Законодавчий процес».
Таблиця 4
Законодавчий
процес (з/п)
№
з/р
|
Назва етапу з/п
|
Зміст діяльності депутатів ВРУ
|
1
|
Законодавча ініціатива
|
-
Пропозиція прийняти закон або внести зміни до
діючого закону
-
Розгляд законопроекту у відповідному комітеті
-
?
|
2
|
Перше читання
|
-
Обговорення законопроекту у цілому;
-
?
-
?
-
?
|
3
|
Друге читання
|
-
Постатейне обговорення та голосування за кожну
статтю
-
?
|
4
|
Підписання законопроекту
|
-
?
-
?
|
5
|
Публікація законопроекту
|
-
«Відомості Верховної Ради України»
-
«Урядовий
кур’єр»
-
Сайт Верховної
Ради України
|
3.
Дайте письмові відповіді на запитання:
3.1.
Що таке "вето" Президента України на законопроект?
3.2.
Який порядок діяльності ВРУ у цьому випадку?
V.
Узагальнення.
На
основі аналізу сайту Верховної Ради України,
розділу Офіційні звернення (https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens),
визначте:
1)
покроковий порядок
звернення громадян до Верховної Ради України;
2)
Які положення обов’язково повинні бути
включені до тексту звернення?
Коментарі
Дописати коментар