10-А Правознавство


Завдання
для підсумкового оцінювання з правознавства
для учнів 10-А класу за період карантину
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання). 
1.  Закінчіть думку. Додайте необхідні терміни.  
а) Права - це гарантовані законом повноваження особистості, які   реалізуються …………………………………. 
б) свободи - це гарантовані законом суб'єктивні права особистості, які здійснюються ……….....................
         (1) Громадянами самостійно; (2) за   сприяння держави
2. Омбудсмен – це ……
         А    керівник Офісу Президента України
         Б    Уповноважений Верховної Ради з прав людини
         В   Начальник Генерального штабу Збройних Сил України
         Г   голова облдержадміністрації
3. Визначте зайве положення.
         До особистих прав людини належать
         А   право на життя
         Б   право на повагу до своєї гідності
         В   право на працю
         Г   свобода слова, думки, світогляду
4. У разі скоєння адміністративного правопорушення, для встановлення особи та складання протоколу, людина може бути затримана правоохоронними органами не більше ніж на
         А   3 години
         Б   5 годин
         В   12 годин
         Г   24 години
5. Визначте зайве положення.
         До політичних прав та свобод людини й громадянина належать
         А    можливість громадян брати участь у політичному житті своєї держави
         Б    свобода пересування
         В    здійснення демократії
         Г    формування органів державної влади
6. Визначте об’єднання громадян, яке відповідає наведеному поняттю.
         Зареєстроване згідно із законом, добровільне об’єднання громадян – прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню й вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
         А   Спілка юристів України
         Б   Товариство сприяння обороні України
         В   партія «Слуга народу»
         Г    Всеукраїнське дитяче аерокосмічне об’єднання «Сузір’я»
7. Визначте зайве положення.
         Економічні права та свободи людини та громадянина
         А    право на життя
         Б    право на власність
         В    право на працю
         Г    право на результат інтелектуальної та творчої діяльності
 8. Конфіскація, тобто безоплатне вилучення майна, може бути здійснена за
         А    рішенням Президента України
Б    постановою Верховної Ради України
В    рішенням міського голови
         Г    рішенням суду
9. Визначте зайве положення.
         Соціальні права та свободи людини та громадянина
         А    право на житло
         Б    право на освіту
         В   право на відпочинок
         Г    право на достатній життєвий рівень
10. Як буде вирішене питання про притягнення особи до юридичної відповідальності у випадку незнання цією особою закону?
         А    особа від юридичної відповідальності звільняється
         Б    питання вирішується у кожному конкретному випадку індивідуально
         В    особа від юридичної відповідальності не звільняється
         Г    особа передається на поруки/виховання до виробничого  або навчаль-
                 ного колективу
11. Визначте правильне положення.
         Право розробляти й видавати закони в Україні мають
         А    Президент України та Кабінет Міністрів України
         Б     Президент України та Верховна Рада України
         В    Верховна Рада України та Кабінет Міністрів України
         Г    Верховна Рада України
         Ґ     Президент України
         Д    Кабінет Міністрів України
12. Право на альтернативну (невійськову) службу поширюється на осіб
         А    які не бажають проходити строкову військову службу у збройних
                 підрозділах України
         Б     батьки яких не бажають, щоб їхня дитина проходила службу у
                 збройних підрозділах України
         В    які мають вищу освіту
         Г    що входять до складу однієї з релігійних організацій (перелік
                 затверджений Кабінетом Міністрів України), віровчення яких не 
                 допускає користування зброєю
ІІ.  Достатній рівень.
         Порівняйте військову й альтернативну службу.
ІІІ.   Високий рівень.
         Обґрунтуйте свою точку зору.

         Чи не є порушенням принципу відокремлення держави від церкви те, що новообраний Президент України проголошує присягу, тримаючи руку не лише на Конституції України, а й на Пересопницькому Євангелії – священній книзі православних?












Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами

1.    Не переписуйте текст підручника та нормативно-правового акту!!!!
2.    Визначайте ключові поняття та терміни у тексті.
3.    Встановлюйте причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.    Інформацію узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.
5.    Висновки робіть у відповідності із поставленим запитанням.

Схема № 1
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
 «Конституційні «права та свободи людини та громадянина» та їхнє забезпечення»
для учнів 10-А класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                                  Скажи мені - і я забуду,
                                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                                        дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ Освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. – С. 184 – 186.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси. 

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання.
1.      Прочитати підручник, с. 184 – 186.
2.      Заповнити схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.      Продумати відповіді на запитання та завдання на стор. 186.
4.      Надати  письмову відповідь на завдання № 6, стор. 186.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України. Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/776/97-%D0%B2%D1%80
3. Сайт Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Режим доступу: http://www.ombudsman.gov.ua/


І. «Конституційні «права та свободи людини та громадянина».
Таблиця 1
«Конституційні «права та свободи людини та громадянина»

Міжнародний стандарт у галузі прав та свобод людини

1. Визначить нормативно-правові акти (НПА), що складають Міжнародний стандарт у галузі прав та свобод людини.
2. Впишіть їх у відповідні ячейки таблиці 1.
? ______________________

? ______________________
? ______________________
Конституційні
- права людини та громадянина – _________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

- свободи людини та громадянина – ______________________________________________
_____________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

які  Конституція України
1)      встановлює та
2)      гарантує.

1. Впишіть у таблицю Ваше розуміння понять «права людини та громадянина», «свободи людини та громадянина».

ІІ. «Права та свободи людини та громадянина» у Конституції України.

1.       Яку різницю Ви бачите між поняттями «людина» та «громадянин»? Напишіть.
Людина – це …?
Громадянин – це …?
2.       Які групи прав людини та громадянина Ви можете визначити? Напишіть.
-          Політичні;
-          ?....
-          ?....
-          ?....
-          ? …..
3.       На основі роботи з текстом Конституції України, розділ ІІ, ст. 21 – 68, заповніть таблицю 2 «Права та свободи людини та громадянина» у Конституції України». Якщо строчки у таблиці зайві – приберіть, не вистачає – додайте.

Таблиця 2

Права та свободи людини та громадянина у Конституції України



Критерій
Права
Свободи
Група прав
Стаття
Конст.
Укр.
Зміст
Група свобод
Стаття
Конст.
Укр.
Зміст


Людина



Політичні










Політичні


















?







?


















?


?












?



?






?



?








Громадянин
?


?







?


?







?


?







?


?







         ?


          ?








ІІІ. Принципи забезпечення прав людини.
1.       Заповніть таблицю 3 – «Принципи забезпечення прав людини».
2.       Як Ви розумієте кожний принцип?
Таблиця 3
Принципи забезпечення прав людини
№ з/р
Принцип
Зміст принципу
1.
Непорушність прав людини

?


?



IV. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.
1.       На основі Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» заповніть таблицю 4 «Уповноважений Верховної Ради України з прав людини».
                                                                                                                                                                                      Таблиця 4
                                                      Уповноважений Верховної Ради України з прав людини

№ з/р
Повноваження
Стаття закону
Зміст
1.
Вимоги до кандидата


2.
Права Уповноваженого


3.
Обов’язки


4.
Гарантії діяльності


5.
Обов’язок співпраці з Уповноваженим



 Хто в Україні є зараз Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини?

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________________________________________________________________________________________?











Схема № 2
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
«Особисті (громадянські) права та свободи»
для учнів 10-А класу на період карантину

                              Скажи мені - і я забуду,
                                        покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                 дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. – С. 187 – 189.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси. 

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання.
1.     Прочитати підручник, с. 187 – 189.
2.     Заповнити схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.     Продумати відповіді на запитання та завдання на стор. 189.

Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України. Про свободу совісті та релігійні організації. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/987-12#Text

І. Поняття «особисті (громадянські) права та свободи».

Завдання.
1.     Прочитати пункт 1 § 48, стор. 187.
2.     У робочому зошиті виконати завдання та дати письмові відповіді на запитання.
2.1.      Заповніть таблицю 1 «Особисті (громадянські) права та свободи».

Таблиця 1
Особисті (громадянські) права та свободи
Особисті (громадянські)
№ з/р
Права
№ ст.
Конст.
України
№ з/р
Свободи
№ ст.
Конст.
України
1.


1.


?


?


?


?



2.2.      Письмово поясніть, чому особисті права та свободи є громадянськими?
2.3.     Письмово поясніть характеристику особистих (громадянських) прав та свобод, як природних прав.

ІІ. Право на життя.

Завдання.
1.     Прочитати пункт 2 § 48, стор. 187 - 188.
2.     Письмово виконайте завдання та надайте відповідь на запитання.
2.1.          Заповніть схему «Система гарантій в Україні права людини на життя».

Система гарантій в Україні права людини на життя
? ___________________

? ___________________
? ___________________
2.2 Яку б позицію у питанні про евтаназію Ви б зайняли у випадку Вашої участі у референдумі з цієї проблеми? Чому?
       2.3. Поясніть, чому визначено судовий порядок прийняття рішення про арешт особи? Як це забезпечує право на свободу й особисту недоторканність?
2.4.      На основі таблиці поясніть, як правоохоронні органи повинні дотримуватися забезпечення права на свободу й особисту недоторканність особи у випадку
А) скоєння людиною адміністративного правопорушення
Б) необхідності запобігти злочинові чи його припинення
__________________________________
__________________________________
__________________________________

__________________________________
__________________________________
__________________________________


ІІІ. Свобода світогляду та віросповідання.

Завдання.
1.     Прочитати пункт 3 § 48, стор. 188 - 190.
2. Ознайомтесь із законом України «Про свободу совісті та релігійні організації» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/987-12#Text).   
3.     Заповніть таблицю 2 «Порядок реалізації свободи світогляду та віросповідання в Україні».
Таблиця 2
Порядок реалізації свободи світогляду та віросповідання в Україні

№ з/р
Критерії аналізу
Реалізація


1.
Що передбачає свобода світогляду та віросповідання
1)
?
?
?

2.
Обмеження при реалізації свободи світогляду та віросповідання
1)
?
?


3.

Принципи взаємодії держави та церкви
1)
?
?
?

Узагальнення.
Дайте оцінку тому факту, що новообраний Президент України проголошує присягу тримаючи руку не лише на Конституції України, а й на священній книзі православних – Пересопницькому Євангелії.



Схема № 3
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
«Політичні права та свободи людини та громадянина»
для учнів 10-А класу на період карантину

                                     Скажи мені - і я забуду,
                                                      покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. – С. 190 - 193.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси: 
1. Конституція України. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України «Про громадські обєднання». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4572-17
3. Закон України «Про політичні партії в Україні». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2365-14
4. Єдиний реєстр громадських формувань на сайті Міністерства юстиції України. Режим доступу:http://ddr.minjust.gov.ua/uk/672f790057d03c6f0a847105cc9f972f/edynyy_reestr_gromadskyh_formuvan/

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Поняття «політичні права та свободи».
Завдання.
1.     Прочитати підручник, § 49, п. 1, с. 190 - 191.
2.     Ознайомитись з розділом ІІ Конституції України, ст. 21 – 68.
3.     Заповнити схему-таблицю «Політичні права людини».
  
Політичні права людини - можливість
Громадянина брати участь у політичному житті держави
??....
??....
№ з/р
Стаття Конституції України

Політичне право

Приклади використання
1
??....
??....
??....
2
??....
??....
??....
3
??....
??....
??....
4
??....
??....
??....

ІІ. Право на обєднання в політичні партії та громадські організації.
Завдання.
1.     Прочитати підручник, § 49, п. 2, с. 191 - 192.
2.     Ознайомитись із Законами України «Про громадські обєднання» та «Про політичні партії в Україні».
3.     Заповнити таблицю 1 «Ознаки громадських організацій та політичних партій в Україні».

Таблиця 1
Ознаки громадських організацій та політичних партій в Україні

№ з/р
Політична структура
Ознаки структури
Приклади структури
1.
Громадська організація
?...
?...
2.
Політична партія
?...
?...
Чим політичні партії відрізняються від громадської організації?
………………
…………….

ІІІ. Дитячі та молодіжні громадські організації.
Завдання.
1.     Прочитати підручник, § 49, п. 2, с. 191 - 192.
2.     Ознайомитись із дитячими та молодіжними громадськими організаціями у єдиному реєстрі громадських формувань на сайті Міністерства юстиції України. Режим доступу:http://ddr.minjust.gov.ua/uk/672f790057d03c6f0a847105cc9f972f/edynyy_reestr_gromadskyh_formuvan/
3.     Заповнити таблицю 2 «Дитячі та молодіжні громадські організації в Україні».
Таблиця 2
Дитячі та молодіжні громадські організації в Україні


№ з/р

Громадська організація

Особливості створення та функціонування

Засновник
Приклади громадських організацій у Дніпрі
1.
Дитяча громадська організація
?...

?...
2.
Молодіжна громадська організація
?...

?...

Узагальнення.
1.     Як громадяни України реалізують своє право на управління державою?
2.     Як громадянські об’єднання, зокрема дитячі та молодіжні діють у м. Дніпро?  Чим вони займаються?
3.     Яка Ваша думка, щодо доцільності обмеження членства в політичній партії та створенні осередків політичних партій, установлених ст. 6 Закона України «Про політичні партії»?






Схема № 4
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
«Економічні, соціальні та культурні права та свободи людини та громадянина»
для учнів 10-А класу на період карантину

                                     Скажи мені - і я забуду,
                                                      покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. – С. 193 - 197.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси: 
1. Конституція України. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України "Про Освіту". Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Економічні права та свободи».
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 50, п. 1, с. 193 - 194.
2.     Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції України, ст. 21 – 68.
3.     Запропонуйте Вашу схему по представленню визначення поняття «економічні права та свободи».
4.     Заповніть таблицю 1 «Економічні права та свободи людини».

Таблиця 1
Економічні права та свободи людини

№ з/р
Стаття Конституції України
Економічне право або свобода

Приклади використання
1
??....
??....
??....
2
??....
??....
??....
3
??....
??....
??....
4
??....
??....
??....

Надайте письмову відповідь на наступні запитання.
1.     Які повноваження передбачені у праві на власність?
2.      Що означає кожне з них?
3.     Наведіть приклад реалізації кожного з повноважень права власності

ІІ. Соціальні права та свободи.

Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 50, п. 2, с. 194 - 195.
2.     Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції України, ст. 21 – 68.
3.     Заповніть таблицю 2 «Соціальні права та свободи людини».

Таблиця 2
Соціальні права та свободи людини

№ з/р
Стаття Конституції України
Соціальне право або свобода

Приклади використання
1
??....
??....
??....
2
??....
??....
??....
3
??....
??....
??....
4
??....
??....
??....
Надайте письмову відповідь на запитання: «Як Ви розумієте сутність поняття «соціальний захист?»

ІІІ. Культурні права та свободи. Право на освіту.

Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 50, п. 3-4, с. 195 - 197.
2.     Ознайомтесь з розділом ІІ Конституції України, ст. 21 – 68, Законом України «Про освіту», ст. 53 – 55.
3.     Заповніть таблицю 3 «Культурні права та свободи людини».
4.     На основі Закону України «Про освіту», ст. 53 – 55, заповніть таблицю 4 «Права учасників освітнього процесу».

Таблиця 3
Культурні права та свободи людини

№ з/р
Стаття Конституції України
Культурне право або свобода

Приклади використання
1
??....
??....
??....
2
??....
??....
??....
3
??....
??....
??....
4
??....
??....
??....
Надайте письмову відповідь на запитання:
1.     Які складові системи освіти Ви вже опанували? Ви задоволені результатом? Чи бажаєте кращого результату? Що робите для цього?

Таблиця 4

Права учасників освітнього процесу

№ з/р
Учасники освітнього процесу

Стаття Закону України

Права учасників
1
??....
??....
??....
2
??....
??....
??....
3
??....
??....
??....

Узагальнення.
1.     Підготуйтеся до усних відповідей на завдання та запитання на стор. 197.
2.     Надайте письмову відповідь на завдання: «Висловте свою думку щодо проблем реалізації соціальних прав в Україні».




Схема № 5
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
«Конституційні обов’язки громадян України»
для учнів 10-А класу на період карантину

                                     Скажи мені - і я забуду,
                                                      покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. – С. 197 – 201.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси. 

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання.
1.     Прочитати підручник, С. 197 – 201.
2.     Заповнити схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.     Продумати відповіді на запитання та завдання на стор. 201.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
2. Закон України. «Про військовий обов’язок і військову службу». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12


І.  Обов’язки громадян України

Завдання.
1.     Прочитати пункт 1 § 51, стор. 197-198.
2.     У робочому зошиті  заповніть таблицю 1 «Обов’язки громадян України».

Таблиця 1
Обов’язки громадян України

№ з/р
Ст.
КУ
Обов’язок
На кого поширюється
1
??
??
??
2
??
??
??
3
??
??
??
4
??
??
??
Висновок
??

Письмово поясніть тезу: «Незнання нор законодавства не звільняє від юридичної відповідальності».
Чи правильно це з Вашої точки зору?

ІІ. Військовий обов’язок і військова служба.

Завдання.
1.     Прочитати пункт 2 § 51, стор. 198-199.
2.     У робочому зошиті  надайте письмову відповідь на запитання.
2.1.     Чому захист Батьківщини – священний обов’язок кожного громадянина України?
2.2.     Визначте порядок отримання громадянами України посвідчення про приписку.

ІІІ. Призов на військову службу та її проходження.

Завдання.
1.     Прочитати пункт 3 § 51, стор. 199-200.
2.     У робочому зошиті  надайте короткі відповіді на запропоновані завдання та запитання.
№ з/р
Запит
Відповідь
1.
      Вік призовників на строкову службу?

2.  
      Який існує порядок прибуття до військкомату осіб, які мають йти в армію?

3.
   У якому випадку призовник може отримати відстрочку від призову?

4.
    Який існує термін проходження строкової військової служби за контрактом?


ІV. Альтернативна (невійськова) служба.

Завдання.
1.     Прочитати пункт 4 § 51, стор. 200-201.
2.     У робочому зошиті заповніть таблицю 2 «Альтернативна служба».
3.     Надайте письмову відповідь на запитання:
3.1.     Чому в законодавство введено поняття альтернативної (невійськової) служби?
3.2.     Ваша оцінка альтернативної (невійськової) служби?
Таблиця 2
Альтернативна служба

Хто має право на альтернативну (невійськову) службу
Де можна пройти альтернативну (невійськову) службу
(Узагальнено)


Узагальнення.

         Надайте письмову відповідь на запитання 8* на стор. 201.



Схема № 6
конспекту уроку з предмету Правознавство за темою
«Верховна Рада України»
для учнів 10-А класу на період карантину

                                     Скажи мені - і я забуду,
                                         покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                               дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О. Д. Правознавство­ (профільний­ рівень) ­:­ підруч. ­для ­10­ кл. ­закл. ­загальн. ­серед.­ освіти ­/­ О. ­Д. ­Наровлянський.­ —­ К.­ :­ Грамота, ­2018. –           § 55 – 56.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси. 
             

Результати роботи необхідно!!!! надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання.
1.     Прочитати підручник, С. 220 - 230.
2.     Заповнити схему конспекту. (Питання для роботи з текстом підручника та таблицями виділені курсивом та жовтою заливкою).
3.     Продумати відповіді на запитання та завдання на стор. 224, 230.
Інформаційні ресурси.
1. Конституція України. Режим доступу: 
2. Офіційний сайт Верховної Ради України: https://iportal.rada.gov.ua/
3. Офіційний сайт Верховної Ради України. Електронні звернення: https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens
        
І.  Правовий статус Верховної Ради України (ВРУ).
Завдання.
1.     Прочитати пункт 1 § 55, стор. 220 – 221..
2.     У робочому зошиті  заповніть таблицю 1 «Правовий статус Верховної Ради України».
Таблиця 1
Правовий статус Верховної Ради України

з/р
Статус ВРУ
Пояснення статусу Верховної Ради України
1
Єдиний орган законодавчої влади в Україні
Жоден інший орган держави не має права видавати закони
2
Первинний державний орган
Формується в результаті загальнонародних виборів
3
Представницький орган
?
4
Загальнодержавний орган
?

ІІ. Повноваження Верховної Ради України.
Завдання.
1.     Прочитати § 55,  пункт 2, стор. 221 – 222.
2.     У робочому зошиті  заповніть таблицю 1 «Правовий статус Верховної Ради України».
Таблиця 2
Повноваження Верховної Ради України
з/р
Сфера суспільного життя
Основні повноваження Верховної Ради України

1

Політичне життя
      -         Унесення змін до Конституції України
      -         Прийняття Законів України
      -         ?
      -         ?
2
Економічне життя
      -         Затвердження бюджету України
      -         ?
3
Кадрові питання   
      -         ?
      -         ?
Висновок
Обсяг повноважень Верховної Ради України свідчить, що Україна є парламентсько-президентською республікою.

ІІІ. Структура Верховної Ради України.
Завдання.
1.     Прочитати § 55,  пункт 3, стор. 223 – 224.
2.     У робочому зошиті  заповніть таблицю 31 «Структура Верховної Ради України».
Таблиця 3
Структура Верховної Ради України
з/р
Структурний орган ВРУ
Функціональні повноваження структурного органу ВРУ

Зміст діяльності






1






Комітети ВРУ

Законопроектна    функція
      -         Розробка проектів законів;
      -         Попередній розгляд; законопроектів;
      -         ?


Організаційна функція
       -         Збір і ­аналіз ­інформації ­з питань, ­які­ належать ­до його­ повноважень;
      -         Попереднє ­обговорення кандидатур ­посадових –осіб;
     -         ?
Контрольна функція
      -         ?
      -         ?


2


Керівництво ВРУ
Голова ВРУ
……………..
(прізвище?)
      -         ?
     -         ?
Перший заступник
…………………………………..
(прізвище?)
Заступник

…………………………………..
(прізвище?)
3
Апарат ­Верховної Ради
      -         ?
       -         ?
4
Парламентське видавництво
5
Інститут законодавства Верховної Ради України
6
Парламентські видання.

ІV. Законодавчий процес.
Завдання.
1.     Прочитати § 56,  пункт 3, стор. 227 – 229.
2.     У робочому зошиті  заповніть таблицю 31 «Законодавчий процес».
Таблиця 4
Законодавчий процес (з/п)

з/р
Назва етапу з/п
Зміст діяльності депутатів ВРУ
1
Законодавча ініціатива
    -         Пропозиція прийняти закон або внести зміни до діючого закону
    -         Розгляд законопроекту у відповідному комітеті
     -         ?
2
Перше читання
     -         Обговорення законопроекту у цілому;
     -         ?
      -         ?
     -         ?
3
Друге читання
     -         Постатейне обговорення та голосування за кожну статтю
     -         ?
4
Підписання законопроекту
     -         ?
      -         ?
5
Публікація законопроекту
     -         «Відомості Верховної Ради України»
     -         «Урядовий кур’єр»
      -         Сайт Верховної Ради України

3.     Дайте письмові відповіді на запитання:
3.1.     Що таке "вето" Президента України на законопроект?
3.2.     Який порядок діяльності ВРУ у цьому випадку?

V. Узагальнення.
         На основі аналізу сайту Верховної Ради України, розділу Офіційні звернення (https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens), визначте:
1)     покроковий порядок звернення громадян до Верховної Ради України;
2)    Які положення обов’язково повинні бути включені до тексту звернення?





         








Коментарі

Популярні дописи з цього блогу