8-М Історія України




Завдання
для підсумкового оцінювання з історії України
для учнів 8-А, 8-Б та 8-М класів за період карантину

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 

І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання). 

1.     Північну Війну Росія вела із
А    Річчю Посполитою
Б    Україною
В    Швецією
Г    Османською імперією
2.     Полтавська битва відбулась у
А    1706 р.
Б    1709 р.
В    1712 р.
Г    1715 р.
3.     Після смерті І.Мазепи у 1710 р., на козацькій раді під Бендерами, новим гетьманом було обрано
А    І. Скоропадського
Б    П. Орлика
В    П. Полуботка
Г    Д. Апостола
4.     Договір 1689 р., який узаконював на міжнародному рівні поділ України на Лівобережну та Правобережну отримав назву
А    Андрусівське перемир’я
Б    Бучацький мирний договір
В    Бахчисарайський мирний договір
Г    Вічний мир
5.     Період від смерті Б.Хмельницького (1657 р.) до початку гетьманування І.Мазепи (1687 р.) отримав в історії образну назву
А    Розквіт України
Б    Занепад України
В    Руїна України
Г    Упадок України
6.     Українською історичною наукою підпорядкування Української православної церкви Московському патріархату оцінюється як
А    досягнення
Б    катастрофа
В    перемога
Г    подія, яка не має ніякого значення
7.     Р. Ракушка-Романовський, С. Величко, Г. Граб’янка відзначилися у розвитку літератури ІІ половини ХVІІ ст., як автори
А    релігійно-філософської поезії
Б    епіграм (невеликих вірші дошкульного змісту)
В    сатиричної віршованої літератури
Г    козацьких літописів
8.     Діячі художнього осередку у Жовкві – І. Руткович, Й. Кондзелевич, В. Петрахнович продовжували розвивати іконопис у культурі, що набула особливих рис і дає підстави стверджувати про існування
А    рококо
Б    українського (козацького) бароко
В    класицизму
Г    модернізму
9.     Після Полтавської битви політика Петра І в Україні відзначається
А    турботою про соціальний захист населення
Б    розвитком освіти та науки
В    наступом на автономні права
Г    активним будівництвом міст
10.  У 1734 р. на річці Підпільній запорожцями була заснована
А    Томаківська Січ
Б    Чортомлицька Січ
В    Нова Січ
Г    Кам’янська Січ
11.  «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорозького», відомі як Конституція П. Орлика, була прийнята
А    1708 р.
Б    1709 р.
В    1710 р.
Г    1711 р.
12. Очільником повстання 1702 – 1704 рр., яке характеризують як національно-визвольну боротьбу, був
А    П. Орлик
Б     І. Мазепа
В    С. Палій
Г     І. Сірко
ІІ. Достатній рівень.
         Складіть план за темою: «Історичний портрет Івана Мазепи».
ІІІ. Високий рівень.
Складіть порівняльну таблицю «Гетьманування І. Скоропадського та Д. Апостола».
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 







Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами



1.    Не переписуйте текст підручника!!!!

2.    Визначайте ключові поняття та терміни у тексті.

3.    Встановлюйте причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.

4.    Інформацію узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.

5.    Висновки робіть у відповідності із поставленим запитанням.
 






Схема № 1
конспекту узагальнюючого уроку з предмету історія України
за темою «Руїна: причини та наслідки»
для учнів 8-Б та 8-М класів на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                                        Скажи мені - і я забуду,
                                                                          покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                                             дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 153 – 186.
2)      Атлас з історії України.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
       Інформаційні ресурси.

Результати роботи надіслітьи вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання:
1.      На підставі аналізу тексту підручника стор. 157 – 172 заповніть таблицю 1 «Гетьмани України періоду Руїни» та зробіть всі можливі висновки.
Таблиця 1
Гетьмани України періоду Руїни


№ з/р
Гетьман та роки його гетьманування
Територія України на яку поширювалась влада
Підтримку від якої держави шукав та отримував
Назва та дата підписаного договору
1.
Юрій Хмельницький
______________
______________
______________



2.
Павло Тетеря
_____________



3.
Іван Брюховецький
_____________



4.
Петро Дорошенко
____________



5.
Дем’ян Многогрішний
_____________



6.
Михайло Ханенко
_____________



7.
Іван Самойлович
_____________



Висновки:
1)
2)
???


2.      На основі таблиці 2 проведіть аналіз ключових міждержавних договорів періоду Руїни, щодо території України. Зробити висновок на основі таблиці 2.
Таблиця 2
Ключові міждержавні договори періоду Руїни, щодо території України
№ з/р
Назва договору
Дата підписання
Суб’єкти договору
Основні положення домовленостей
Значення для України
1
Андрусівське перемир’я


                  


2
Бучацький мирний договір




3
Бахчисарайський
мирний договір





4
Вічний мир






 До п. 1 див. § 22, п. 4, стор. 162.
  До п. 2  див. § 23, п. 1,стор. 169.
  До п. 3 див. § 24, п. 1, стор. 173 - 174.
  До п. 4 див.  § 24, п. 3, стор. 176 - 178.


3.      Якою, на вашу думку, була роль гетьмана Петра Дорошенка в подіях Руїни? Чи справедливо його називають «Сонцем Руїни»?
Для формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується
1)      у підручнику на стор. 163 – 165; стор. 166 – 1 абзац; стор. 167 – останній абзац; стор. 169 – 170.
2)      Запропонованих відео файлах


4.      Дайте оцінку діяльності І Сірка.
Для формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується
1)      у підручнику на стор. 183 – 185;
2)      запропонованих відео файлах.




5.      На основі аналізу тексту підручника заповніть таблицю 3 «Наслідки Руїни для України». Зробіть висновок.
Таблиця 3
Наслідки Руїни для України

Наслідки Руїни для України
Політичні
Економічні
Соціальні
1.
?
?
1.
?
?
1.
?
?



6.      За результатами роботи заповніть контурні карти на стор. 8-9. Використовуйте атлас з історії України стор. 10 – 11.

7.       Запишіть загальний висновок про 1) причини та 2) наслідки Руїни.




Схема № 2
конспекту узагальнюючого уроку з предмету історія України
за темою «Лівобережна Гетьманщина наприкінці ХVІІ ст. Гетьманування                          І. Мазепи»
для учнів 8-Б та 8-М класів на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                   Скажи мені - і я забуду,
                                                    покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                         дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 187 – 196.
2)      Атлас з історії України.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси. 
Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Адміністративно-територіальний і соціальний устрій Лівобережної Гетьманщини. Розвиток господарства.

Завдання:
1.               На підставі аналізу тексту підручника стор. 188 – 191 заповніть таблицю 1 «Зміни у адміністративно-територіальному устрою України за періоду Руїни» та зробіть всі можливі висновки.
Таблиця 1
Зміни у адміністративно-територіальному устрою України за періоду Руїни

№ 
з/р
Державні 
елементи
Зміни в організації, функціонуванні та структурі за період Руїни
Оцінка
1
Форма устрою держави
       ?....
            ?
2
Державний апарат
         ?....
              ?
3
Збройні сили
       ?....
              ?
4
Взаємини із Московією
        ?....
             ?
5
Соціальна 
структура
       ?....
             ?
6
Система землеволодіння
       ?....
             ? 




7



       Господарство       
- землеробство
    - ?....  
     - ?....
- тваринництво
    - ?....  
     - ?....
- ?.......
    - ?....  
     - ?....

             ?


                ?


                 ?
   


Висновки
      1.     Втрата демократичних інституцій
       2.     ….?
       3.     ….?
       4.     ….?
        5.     ….?
        ?.........

ІІ. І. Мазепа. Коломацькі Статті
Завдання.
1.     Прочитайте § 26, п. 2, стор. 191 – 192.
2.     Письмово дайте оцінку Коломацьким статтям. Що, з Вашої точки зору, найбільш кидається у вічі у цих статтях? Чому це стало можливим?

ІІІ. Протистояння з Кримом.

Завдання.
1.     Прочитайте § 26, п. 3, стор. 192 – 194.
2.     Заповніть таблицю 2 «Військові дії проти Криму у кінці ХVII ст.»
Таблиця 2
Військові дії проти Криму у кінці ХVII ст.

№ з/р
Форма
протистояння
Зміст
Результат
1
Оборонні заходи
?...
?...
2
Другий Кримський похід
?...
?...
3
?...
?...
?...
Письмово оцініть політику І. Мазепи по відношенню до Криму.

ІV.  Політика І. Мазепи.

Завдання.
1.     Прочитайте § 26, п. 3, стор. 192 – 194.
2.     Заповніть таблицю 3 «Політика І. Мазепи».
Таблиця 3
Політика І. Мазепи

 з/р
Галузь
 діяльності
Результат
Значення

1
Соціально-економічна галузь
?...
?...
2
Формування козацького війська
?...
?...
3
Культурно-просвітницька діяльність
?...
?...
       Висновок:

1)….
2)….
3) ….

Узагальнення.
Письмово надайте відповідь на запитання та виконайте завдання:
1)    «Чим розвиток господарства на Лівобережній Україні відрізнявся від розвитку господарства в Англії та Нідерландах у 16 – 17 ст.» Чому?

2)    Дайте оцінку політичній діяльності І. Мазепи у кінці ХVII ст.




Схема № 3
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Північна війна Московської держави зі Швецією та Україна»
для учнів 8-М класу на період карантину                                                                                                         
                                                                                
                                                  Скажи мені - і я забуду,
                                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                                        дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,                  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 196 – 201.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України, стор.10, виконати завдання 1-5.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи
І. Гетьманщина в умовах Північної війни Росії зі Швецією (1700 – 1721 рр.).
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 1, стор. 196 – 197.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Північна війна та Україна».

Північна війна та Україна

Північна війна Росії та Швеції
Дата
?
Мета Росії
?
Позиція України
?
Воєнні негаразди для України
-         ?
-         ?
-         ?
-         ?
Наступ Петра І на права українців
-         ?
-         ?
-         ?



Наслідки війни для України
1. ?
2. ?
3. ?
Висновок. …………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..

ІІ. Повстання Семена Палія.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 2, стор. 197 – 199.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Дайте письмові відповіді на наступні запитання:
3.1.          Які риси характеризують повстання під проводом С. Палія у 1702 – 1704 рр. як національно-визвольну боротьбу?
3.2.          Чому повстання не досягло поставлених цілей?

ІІІ. Перехід І. Мазепи на бік Карла ХІІ.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.»

Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.
Мета переходу І. Мазепи на бік
Карла ХІІ

Заходи Росії на Україні

Оцінка політики Росії
?………………………
………………………
………………………
-         ?
-         ?
-         ?
? ………………………..
………………………….
………………………….


ІV. Полтавська битва та її наслідки.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.».


Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.
Дата війни
Учасники
Результати
?
?
?

Узагальнення.
1.     У зошиті для контурних карт з історії України виконайте завдання 1-5, на стор.10. Скористайтеся атласом, стор.12.
Дайте письмову відповідь на запитання. Як Ви оцінюєте діяльність Івана Мазепи? Чому Російська Православна Церква піддала тоді та піддає зараз ім’я Івана Мазепи анафемі (прокльону)?  





Схема № 4
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «П. Орлик і його Конституція. Ліквідація козацького устрою на Правобережжі»
для учнів 8-М класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                          дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 202 – 206.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:

Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи

І. Конституція П. Орлика.

Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 5, стор. 202 – 206.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть таблицю 1 «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».
Таблиця 1
Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького
(Конституція П. Орлика)

№ з/р
Критерій аналізу
Характеристика положення
1
Устрій держави за Конституцією
?
2
Як називається орган, що за Конституцією обмежував права гетьмана?
? ……………………………………….
(Представницький органорган державної влади, створений шляхом виборів з представників певних соціальних груп)
3
На які гілки поділялася влада?
У чому значення розподілу влади на зазначені гілки? (Надайте письмову відповідь на запропоноване запитання).
? ………………………………………..
?………………………………………….
………………………………………….
………………………………………….

ІІ. Боротьба П. Орлика за Правобережну Україну.

Завдання.
1.     На основі § 27, п. 5, стор. 202 – 206 та запропонованих відео фрагментів заповніть таблицю 2 «Спроби П. Орлика по встановленню влади на Правобережній Україні».
2.     Надайте письмову відповідь на запитання:
2.1. Союзницьку допомогу в яких державах шукав П.Орлик?
2.2. Чому зусилля П.Орлика не досягли мети? 

Таблиця 2
Спроби П. Орлика по встановленню влади на Правобережній Україні

№ з/р
На допомогу якого союзника спирався П.Орлик?

Основні заходи та події

Результат

1.

Кримський хан
?.............................................................
? ………………………………………
?.............................................................
?.............................
…………………..
…………………….
2.
Османська імперія
?.............................................................
? ………………………………………
?.............................................................
?.............................
…………………..
…………………….
Підсумок
? …………………………………………………………….
………………………………………………………………

Узагальнення

Завдання.
1. На контурній карті з історії України, стор.10, виконайте завдання 5 - 9.
2.   Надайте письмову відповідь на наступні запитання та завдання:
2.1.          Дайте оцінку документу «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».

             2.2. У чому Ви бачите значення діяльності П. Орлика?






Схема № 5
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Культура України наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-М класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                          дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 206 – 218.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:
          https://www.youtube.com/watch?v=PTP6DbVAE_8
          https://www.youtube.com/watch?v=7QzoVWISrpI


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Підпорядкування Української Православної Церкви (УПЦ) Московському патріархату
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п.1, стор. 206 – 207.
2.     Заповніть таблицю 1 «Втрата Українською Православною Церквою самостійності».
Таблиця 1
Втрата Українською Православною Церквою самостійності

Мета підпорядкування
УПЦ
Московському патріархатові


Хід подій


Оцінка
??
     - 1684 р. - ?
   - Висвячування київських митрополитів Московською патріархією, всупереч позиції Константинопольського патріарха
     - 1685 р - ?
Катастрофа
(Чому?)
       1)    ???
       2)    ???

ІІ. Особливості розвитку культури
Завдання.
1.     З курсу всесвітньої історії пригадайте визначення поняття «бароко».
2.     Прочитайте підручник, § 28, п. 2, стор. 206 – 207.
3.     Заповніть таблицю 2 «Особливості розвитку культури».
Таблиця 2
Особливості розвитку культури

Підґрунтя розвитку культури

Особливості культури бароко
   1) Попередній розвиток культури України
     2) ????

     1) ??
     2) ??
     3) ??
    4) ??
Висновок
    1) К-ра цього періоду отримала назву українського (козацького) бароко.
     2) Прослідковуються світські ознаки.
      (Як Ви розумієте термін – «світські»?)
      ………..
    3) Розширилося соціальне підґрунтя культурно розвиненого населення.
     (За рахунок якого соціального слою?)……………..

ІІІ. Освіта в Україні наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 3, стор. 208 – 209.
2.     Заповніть таблицю 3 «Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.».

Таблиця 3
Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.

з/р
Рівень освіти
Форми прояву, показники розвитку
1
Початкова освіта
        -         Початкові школи при церквах
         -         Мандрівні студенти-вчителі
        -         Домашня освіта
2
   Професіцйна освіта
       -         ???
3
Середня
 освіта
       -         ???
4
Вища освіта
      -         ???
Висновок
1)    ???
2)    Але навчалися тільки хлопці та юнаки.

ІV. Розвиток природничих наук.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 4, стор. 209.
2.     Заповніть таблицю 4 «Розвиток природничих наук».
Таблиця 4
Розвиток природничих наук

з/р
   Галузь 
 науки
Видатні представники
     Сфера наукових інтересів, основні досягнення
1
      Астрономія
       І. Галятовський
     - ??
      Є. Славинецький
      - ??
2
Математ
??
??
3
   Медицина
??
??
Висновок
??

V. Розвиток літератури.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 5, стор. 210 – 212.
2.     Заповніть таблицю 5 «Розвиток літератури».
Таблиця 5
Розвиток літератури

з/р
Характерні риси української літератури
1
??
2
??
3
??
4
??
Розвиток літературної творчості
з/р
Напрям/
жанр
     літератури
Представ-ники
Особливості творчості, основна тематика напряму/жанру

Твори
1
Громадсько-політична поезія
-
         1) Національно-визвольна війна
         2) Руїна
       - «Висипався хміль із міха»
       - «Чигирин»
2
Релігійно-філософська поезія  
        -А.Баранович   
       - В.Ясинський
       -
       -
        -
       - І.Максимович

        Морально-етичні проблеми
        -«Богородице           Диво»
3
???
???
???
???
4
???
???
???
???
5
???
???
???
???
6
???
???
???
???
7
???
???
???
???
8
???
???
???
???
9
???
???
???
???
10
Козацькі
 літописи
        -Р.Ракушка-Романовський
       -С.Величко
        -Г.Грабянка
        - Руїна

          - ???
          - ???
       -Літопис Самовидця
        - ???
        - ???
Висновок


VІ. Архітектура.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 6, стор. 212 – 213.
2.     Заповніть таблицю 6 «Архітектура українського бароко».
Таблиця 6
Архітектура українського бароко

з/р
Напрям архітектурного будівництва
Приклад споруд
Характерні риси українського бароко
1
     Фортифікаційні споруди
???
      1)    ??
      2)    ??
      3)    ??
      4)    ??
2
Церковне будівництво
???
3
Світське будівництво
???
Висновок


VІІ. Мистецтво.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 7, стор. 214 – 216.
2.     Заповніть таблицю 7 «Образотворче мистецтво».
Таблиця 7
Образотворче мистецтво

з/р
Жанр образотворчого мистецтва
Особливості жанру
Приклад

Автор
Твір
1
??
??
??
??
2
??
??
??
??
3
??
??
??
??
Висновок
???

VІІІ. Музика і театр.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 8, стор. 216 – 218.
2.     Заповніть таблицю 8 «Музика» та таблицю 9 «Театр» .
Таблиця 8
Музика

з/р
Напрями жанру та музичної творчості

Особливості жанру
Видатні представники
1
Народні думи
???
???
2
Історичні пісні
???
???
3
Інструментальна музика
???
???
4
Музична освіта
???
???
Висновок


Таблиця 9
Театр

з/р
Напрям театрального мистецтва
Особливості напряму
Приклад
1
???
???
???
?
???
???
???

Узагальнення.
1.     Використовуючи додаткові джерела інформації складіть письмово підготуйте опис однієї з архітектурних пам’яток архітектури тієї доби.
2.     Ознайомтесь з історією будівництва та особливостями Троїцького собору, який розташований у м. Новомосковську Дніпропетровської області, автор проекту – Погребняк.





Схема № 6
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Колоніальна політика Російської імперії у І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-М класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                     Скажи мені - і я забуду,
                        покажи мені - і я запам'ятаю,
                                             дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 223 – 229.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси:


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Наступ Росії на автономію України.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 29, п.1, стор. 223 - 224.
2.     Заповніть таблицю 1 «Наступ Росії на автономію України».
Таблиця 1
Наступ Росії на автономію України

з/р
Сфера
суспільн.
життя
Форми та методи наступу
Росії на автономні
права України
Значення для України
1
Загально-політичні заходи
      1) Терор:
       - ?
       - ?
      - ?
       2) відмова від укладення договорів
        3) втручання воєвод у внутрішні    справи України
     4) розміщення російських військ
     5) запровадження губернського
         устрою
       6) ?
      7) ?
      8) ?


Втрата українською владою політичного впливу в Україні, посилення впливу Російської влади
2
Економічне життя
      - ?
      - ?
       - ?
- ?
3
Сфера 
 культури
      - ?
      - ?
       - ?
- ?
Висновок
- ?

ІІ. Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст. .
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 29, п.2 - 5, стор. 224 - 229.
2.     Заповніть таблицю 2 «Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.».
Таблиця 2
Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.
  
з/р
Гетьман /
орган
 влади в 
Україні
Період правління
Характерні 
риси
 політичної
діяльності
Оцінка діяльності
1
          І. Скоро-
           падський
1708 – 1722
    - Обережна політика;
    - засвідчення вірності царю;
    - обмеження влади гетьмана;
    - спроба захисту автономії;
    - роздача земель старшині та
        монастирям
      Політика проукраїнська, але надавала Росії можливість підготувати наступ на українську державність
2
        Перша Малоросійська колегія
?
?
?
3
       П. Полуботок
?
?
?
4
         Д. Апостол
?
?
?
5
     «Правління гетьманського уряду»
?
?
?
         Висновок
?

Узагальнення.
На основі аналізу тексту підручника та відео матеріалів підготуйте есе на тему: «П. Полуботок – наказний гетьман України». 








Коментарі

Популярні дописи з цього блогу