8-Б Історія України
Завдання
для підсумкового оцінювання з історії України
для учнів 8-А, 8-Б та 8-М класів за період карантину
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання).
1. Північну Війну Росія вела із
А Річчю Посполитою
Б Україною
В Швецією
Г Османською імперією
2. Полтавська битва відбулась у
А 1706 р.
Б 1709 р.
В 1712 р.
Г 1715 р.
3. Після смерті І.Мазепи у 1710 р., на козацькій раді під Бендерами, новим гетьманом було обрано
А І. Скоропадського
Б П. Орлика
В П. Полуботка
Г Д. Апостола
4. Договір 1689 р., який узаконював на міжнародному рівні поділ України на Лівобережну та Правобережну отримав назву
А Андрусівське перемир’я
Б Бучацький мирний договір
В Бахчисарайський мирний договір
Г Вічний мир
5. Період від смерті Б.Хмельницького (1657 р.) до початку гетьманування І.Мазепи (1687 р.) отримав в історії образну назву
А Розквіт України
Б Занепад України
В Руїна України
Г Упадок України
6. Українською історичною наукою підпорядкування Української православної церкви Московському патріархату оцінюється як
А досягнення
Б катастрофа
В перемога
Г подія, яка не має ніякого значення
7. Р. Ракушка-Романовський, С. Величко, Г. Граб’янка відзначилися у розвитку літератури ІІ половини ХVІІ ст., як автори
А релігійно-філософської поезії
Б епіграм (невеликих вірші дошкульного змісту)
В сатиричної віршованої літератури
Г козацьких літописів
8. Діячі художнього осередку у Жовкві – І. Руткович, Й. Кондзелевич, В. Петрахнович продовжували розвивати іконопис у культурі, що набула особливих рис і дає підстави стверджувати про існування
А рококо
Б українського (козацького) бароко
В класицизму
Г модернізму
9. Після Полтавської битви політика Петра І в Україні відзначається
А турботою про соціальний захист населення
Б розвитком освіти та науки
В наступом на автономні права
Г активним будівництвом міст
10. У 1734 р. на річці Підпільній запорожцями була заснована
А Томаківська Січ
Б Чортомлицька Січ
В Нова Січ
Г Кам’янська Січ
11. «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорозького», відомі як Конституція П. Орлика, була прийнята
А 1708 р.
Б 1709 р.
В 1710 р.
Г 1711 р.
12. Очільником повстання 1702 – 1704 рр., яке характеризують як національно-визвольну боротьбу, був
А П. Орлик
Б І. Мазепа
В С. Палій
Г І. Сірко
ІІ. Достатній рівень.
Складіть план за темою: «Історичний портрет Івана Мазепи».
ІІІ. Високий рівень.
Складіть порівняльну таблицю «Гетьманування І. Скоропадського та Д. Апостола».
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами
1.
Не
переписуйте текст підручника!!!!
2.
Визначайте
ключові поняття та терміни у тексті.
3.
Встановлюйте
причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.
Інформацію
узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є
доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.
5.
Висновки
робіть у відповідності із поставленим запитанням.
Схема № 1
конспекту узагальнюючого
уроку з предмету історія України
за темою «Руїна: причини
та наслідки»
для учнів 8-Б класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 153
– 186.
2)
Атлас з історії України.
3)
Контурні карти з історії України.
4)
Робочий зошит.
5)
Інформаційні ресурси.
Результати роботи надіслати
вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Завдання:
1.
На підставі аналізу тексту підручника стор. 157 – 172 заповніть таблицю 1
«Гетьмани України періоду Руїни» та зробіть всі можливі висновки.
Таблиця 1
Гетьмани України періоду
Руїни
№ з/р
|
Гетьман та роки його гетьманування
|
Територія України на яку поширювалась влада
|
Підтримку від якої держави шукав та отримував
|
Назва та дата підписаного договору
|
1.
|
Юрій
Хмельницький
______________
______________
______________
|
|||
2.
|
Павло
Тетеря
_____________
|
|||
3.
|
Іван
Брюховецький
_____________
|
|||
4.
|
Петро
Дорошенко
____________
|
|||
5.
|
Дем’ян
Многогрішний
_____________
|
|||
6.
|
Михайло
Ханенко
_____________
|
|||
7.
|
Іван
Самойлович
_____________
|
Висновки:
1)
2)
???
2.
На основі таблиці 2 проведіть аналіз ключових міждержавних договорів періоду
Руїни, щодо території України. Зробити висновок на основі таблиці 2.
Таблиця 2
Ключові міждержавні
договори періоду Руїни, щодо території України
№
з/р
|
Назва
договору
|
Дата
підписання
|
Суб’єкти
договору
|
Основні
положення домовленостей
|
Значення для України
|
1
|
Андрусівське
перемир’я
|
||||
2
|
Бучацький
мирний договір
|
||||
3
|
Бахчисарайський
мирний
договір
|
||||
4
|
Вічний
мир
|
До
п. 1 див. § 22, п. 4, стор. 162.
До п. 2 див. § 23, п. 1,стор.
169.
До п. 3 див. § 24, п. 1, стор. 173 -
174.
До п. 4 див. § 24, п. 3, стор.
176 - 178.
3.
Якою, на вашу думку, була роль гетьмана Петра Дорошенка в подіях Руїни? Чи
справедливо його називають «Сонцем Руїни»?
Для
формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується
1)
у підручнику на стор. 163 – 165; стор. 166 – 1 абзац; стор. 167 – останній
абзац; стор. 169 – 170.
2)
Запропонованих відео файлах
4.
Дайте оцінку діяльності І. Сірка.
Для
формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується у:
1)
підручнику на стор. 183 – 185;
2)
запропонованих відео файлах.
5.
На основі аналізу тексту підручника заповніть таблицю 3 «Наслідки Руїни для
України». Зробіть висновок.
Таблиця 3
Наслідки Руїни для
України
Наслідки Руїни для України
|
||
Політичні
|
Економічні
|
Соціальні
|
1.
?
?
|
1.
?
?
|
1.
?
?
|
6.
За результатами роботи заповніть контурні карти на стор. 8-9. Використовуйте
атлас з історії України стор. 10 – 11.
7. Запишіть
загальний висновок про 1) причини та 2) наслідки Руїни.
Схема № 2
конспекту узагальнюючого
уроку з предмету історія України
за темою «Лівобережна
Гетьманщина наприкінці ХVІІ
ст. Гетьманування І. Мазепи»
для учнів 8-Б класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 187 – 196.
2)
Атлас з історії України.
3)
Контурні карти з історії України.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси.
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І.
Адміністративно-територіальний і соціальний устрій Лівобережної Гетьманщини.
Розвиток господарства.
Завдання:
1.
На підставі аналізу тексту підручника
стор. 188 – 191 заповніть таблицю 1 «Зміни у адміністративно-територіальному
устрою України за періоду Руїни» та зробіть всі можливі висновки.
Таблиця 1
Зміни у адміністративно-територіальному устрою України
за періоду Руїни
№
з/р
|
Державні
елементи
|
Зміни в організації, функціонуванні та
структурі за період Руїни
|
Оцінка
|
|
1
|
Форма устрою держави
|
?....
|
||
2
|
Державний апарат
|
?....
|
||
3
|
Збройні сили
|
?....
|
||
4
|
Взаємини із Московією
|
?....
|
||
5
|
Соціальна
структура
|
?....
|
||
6
|
Система землеволодіння
|
?....
|
||
7
|
Господарство
|
-
землеробство
- ?....
- ?....
-
тваринництво
- ?....
- ?....
- ?.......
- ?....
- ?....
|
||
Висновки
|
1.
Втрата демократичних інституцій
2.
….?
3.
….?
4.
….?
5.
….?
?
|
|||
Письмово надайте відповідь на завдання: «Чим розвиток господарства на
Лівобережній Україні відрізнявся від розвитку господарства в Англії та
Нідерландах у 16 – 17 ст.» Чому?
ІІ. І. Мазепа. Коломацькі
Статті
Завдання.
1.
Прочитайте § 26, п. 2, стор. 191 – 192.
2.
Письмово дайте оцінку Коломацьким
статтям. Що, з Вашої точки зору, найбільш кидається у вічі у цих статтях? Чому
це стало можливим?
ІІІ. Протистояння з
Кримом.
Завдання.
1.
Прочитайте § 26, п. 3, стор. 192 – 194.
2. Заповніть
таблицю 2 «Військові дії проти Криму у кінці ХVII ст.»
Таблиця
2
Військові
дії проти Криму у кінці ХVII
ст.
№ з/р
|
Форма
протистояння
|
Зміст
|
Результат
|
1
|
Оборонні
заходи
|
?...
|
?...
|
2
|
Другий Кримський
похід
|
?...
|
?...
|
3
|
?...
|
?...
|
?...
|
Письмово
оцініть політику І. Мазепи
по відношенню до Криму.
ІV. Політика І. Мазепи.
Завдання.
1.
Прочитайте § 26, п. 3, стор. 192 – 194.
2.
Заповніть таблицю 3 «Політика І. Мазепи».
Таблиця 3
Політика І. Мазепи
№
з/р
|
Галузь
діяльності
|
Результат
|
Значення
|
|
1
|
Соціально-економічна галузь
|
?...
|
?...
|
|
2
|
Формування козацького війська
|
?...
|
?...
|
|
3
|
Культурно-просвітницька діяльність
|
?...
|
?...
|
|
Висновок:
|
1)….
2)….
3)
….
|
|||
Узагальнення.
Письмово надайте відповідь на запитання
та виконайте завдання:
1) «Чим розвиток господарства на
Лівобережній Україні відрізнявся від розвитку господарства в Англії та
Нідерландах у 16 – 17 ст.» Чому?
2)
Дайте оцінку політичній діяльності І.
Мазепи у кінці ХVII
ст.
Схема № 3
конспекту уроку з
предмету історія України
за темою «Північна війна
Московської держави зі Швецією та Україна»
для учнів 8-Б класу на
період карантину
Скажи мені - і я
забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів /
О. В. Гісем,
О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 196 – 201.
2)
Атлас з історії України, стор.12.
3)
Контурні карти з історії України, стор.10, виконати завдання 1-5.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси:
Примітка. У разі виникнення запитань
зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Хід роботи
І. Гетьманщина в умовах
Північної війни Росії зі Швецією (1700 – 1721 рр.).
Завдання.
1. Прочитайте
§ 27, п. 1, стор. 196 – 197.
2. Подивіться
відповідні відео фрагменти.
3.
Заповніть схему-таблицю «Північна війна
та Україна».
Північна війна та Україна
Північна війна Росії та Швеції
|
||
Дата
|
?
|
|
Мета Росії
|
?
|
|
Позиція України
|
?
|
|
Воєнні негаразди для України
-
?
-
?
-
?
-
?
|
Наступ Петра І на права українців
-
?
-
?
-
?
|
|
Наслідки війни для України
1.
?
2.
?
3.
?
|
||
Висновок.
…………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..
|
||
ІІ. Повстання Семена
Палія.
Завдання.
1. Прочитайте
§ 27, п. 2, стор. 197 – 199.
2. Подивіться
відповідні відео фрагменти.
3. Дайте
письмові відповіді на наступні запитання:
3.1.
Які риси характеризують повстання під
проводом С. Палія у 1702 – 1704 рр. як національно-визвольну
боротьбу?
3.2.
Чому повстання не досягло поставлених
цілей?
ІІІ. Перехід І. Мазепи на
бік Карла ХІІ.
Завдання.
1. Прочитайте
§ 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2. Подивіться
відповідні відео фрагменти.
3. Заповніть
схему-таблицю «Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.»
Політика Росії на Україні у 1708 –
1709 рр.
Мета переходу І. Мазепи на бік
Карла ХІІ
|
Заходи Росії на Україні
|
Оцінка політики Росії
|
?………………………
………………………
………………………
|
-
?
-
?
-
?
|
?
………………………..
………………………….
………………………….
|
ІV. Полтавська битва та її наслідки.
Завдання.
1.
Прочитайте § 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2.
Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.
Заповніть схему-таблицю «Політика Росії
на Україні у 1708 – 1709 рр.».
Політика Росії на Україні у 1708 –
1709 рр.
Дата війни
|
Учасники
|
Результати
|
?
|
?
|
?
|
Узагальнення.
1.
У
зошиті для контурних карт з історії України виконайте завдання 1-5, на стор.10.
Скористайтеся атласом, стор.12.
2.
Дайте
письмову відповідь на запитання. Як Ви оцінюєте діяльність Івана
Мазепи? Чому Російська Православна Церква піддала тоді та піддає зараз ім’я
Івана Мазепи анафемі (прокльону)?
Схема № 4
конспекту уроку з
предмету історія України
за темою «П. Орлик і його
Конституція. Ліквідація козацького устрою на Правобережжі»
для учнів 8-Б класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали
для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 202 – 206.
2)
Атлас з історії України, стор.12.
3)
Контурні карти з історії України.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=ws9QvVmlzmw
https://www.youtube.com/watch?v=mcPGzVStDmI
https://www.youtube.com/watch?v=P0Jb54yZxeY
https://www.youtube.com/watch?v=mcPGzVStDmI
https://www.youtube.com/watch?v=P0Jb54yZxeY
Примітка.
У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.
Хід роботи
І. Конституція П. Орлика.
Завдання.
1. Прочитайте
§ 27, п. 5, стор. 202 – 206.
2. Подивіться
відповідні відео фрагменти.
3. Заповніть
таблицю 1 «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».
Таблиця 1
Пакти й Конституції законів і
вольностей Війська Запорізького
(Конституція П. Орлика)
№ з/р
|
Критерій аналізу
|
Характеристика положення
|
1
|
Устрій держави за Конституцією
|
?
|
2
|
Як називається орган, що за Конституцією
обмежував права гетьмана?
|
?
……………………………………….
(Представницький орган – орган державної влади, створений
шляхом виборів з представників певних соціальних груп)
|
3
|
На
які гілки поділялася влада?
У
чому значення розподілу влади на зазначені гілки? (Надайте письмову відповідь на запропоноване запитання).
|
? ………………………………………..
?………………………………………….
………………………………………….
………………………………………….
|
ІІ. Боротьба П. Орлика за
Правобережну Україну.
Завдання.
1. На
основі § 27, п. 5, стор. 202 – 206 та
запропонованих відео фрагментів заповніть таблицю 2 «Спроби П. Орлика по
встановленню влади на Правобережній Україні».
2. Надайте
письмову відповідь на запитання:
2.1. Союзницьку допомогу в яких
державах шукав П.Орлик?
2.2. Чому зусилля П.Орлика не досягли
мети?
Таблиця 2
Спроби П. Орлика
по встановленню влади на Правобережній Україні
№
з/р
|
На
допомогу якого союзника спирався П.Орлик?
|
Основні
заходи та події
|
Результат
|
1.
|
Кримський хан
|
?.............................................................
? ………………………………………
?.............................................................
|
?.............................
…………………..
…………………….
|
2.
|
Османська імперія
|
?.............................................................
? ………………………………………
?.............................................................
|
?.............................
…………………..
…………………….
|
Підсумок
|
? …………………………………………………………….
………………………………………………………………
|
Узагальнення
Завдання.
1.
На контурній карті з історії України, стор.10,
виконайте завдання 5 - 9.
2. Надайте
письмову відповідь на
наступні запитання та завдання:
2.1.
Дайте оцінку документу «Пакти й
Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».
2.2. У чому Ви бачите значення діяльності
П. Орлика?
Схема № 5
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Культура України наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-А класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1) Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 206 – 218.
2) Атлас з історії України, стор.12.
3) Контурні карти з історії України.
4) Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=PTP6DbVAE_8
https://www.youtube.com/watch?v=7QzoVWISrpI
https://www.youtube.com/watch?v=PTP6DbVAE_8
https://www.youtube.com/watch?v=7QzoVWISrpI
Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Підпорядкування Української Православної Церкви (УПЦ) Московському патріархату
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п.1, стор. 206 – 207.
2. Заповніть таблицю 1 «Втрата Українською Православною Церквою самостійності».
Таблиця 1
Втрата Українською Православною Церквою самостійності
Мета підпорядкування
УПЦ
Московському патріархатові
|
Хід подій
|
Оцінка
|
??
|
- 1684 р. - ?
- Висвячування київських митрополитів Московською патріархією, всупереч позиції Константинопольського патріарха
- 1685 р - ?
|
Катастрофа
(Чому?)
1) ???
2) ???
|
ІІ. Особливості розвитку культури
Завдання.
1. З курсу всесвітньої історії пригадайте визначення поняття «бароко».
2. Прочитайте підручник, § 28, п. 2, стор. 206 – 207.
3. Заповніть таблицю 2 «Особливості розвитку культури».
Таблиця 2
Особливості розвитку культури
Підґрунтя розвитку культури
|
Особливості культури бароко
|
1) Попередній розвиток культури України
2) ????
|
1) ??
2) ??
3) ??
4) ??
|
Висновок
|
1) К-ра цього періоду отримала назву українського (козацького) бароко.
2) Прослідковуються світські ознаки.
(Як Ви розумієте термін – «світські»?)
………..
3) Розширилося соціальне підґрунтя культурно розвиненого населення.
(За рахунок якого соціального слою?)……………..
|
ІІІ. Освіта в Україні наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 3, стор. 208 – 209.
2. Заповніть таблицю 3 «Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.».
Таблиця 3
Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.
№
з/р
|
Рівень освіти
|
Форми прояву, показники розвитку
| |
1
|
Початкова освіта
|
- Початкові школи при церквах
- Мандрівні студенти-вчителі
- Домашня освіта
| |
2
|
Професіцйна освіта
|
- ???
| |
3
|
Середня
освіта
|
- ???
| |
4
|
Вища освіта
|
- ???
| |
Висновок
|
1) ???
2) Але навчалися тільки хлопці та юнаки.
| ||
ІV. Розвиток природничих наук.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 4, стор. 209.
2. Заповніть таблицю 4 «Розвиток природничих наук».
Таблиця 4
Розвиток природничих наук
№
з/р
|
Галузь
науки
|
Видатні представники
|
Сфера наукових інтересів, основні досягнення
| |
1
|
Астрономія
|
І. Галятовський
|
- ??
| |
Є. Славинецький
|
- ??
| |||
2
|
Математ
|
??
|
??
| |
3
|
Медицина
|
??
|
??
| |
Висновок
|
??
| |||
V. Розвиток літератури.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 5, стор. 210 – 212.
2. Заповніть таблицю 5 «Розвиток літератури».
Таблиця 5
Розвиток літератури
№
з/р
|
Характерні риси української літератури
| ||||
1
|
??
| ||||
2
|
??
| ||||
3
|
??
| ||||
4
|
??
| ||||
Розвиток літературної творчості
| |||||
№
з/р
|
Напрям/
жанр
літератури
|
Представ-ники
|
Особливості творчості, основна тематика напряму/жанру
|
Твори
| |
1
|
Громадсько-політична поезія
|
-
|
1) Національно-визвольна війна
2) Руїна
|
- «Висипався хміль із міха»
- «Чигирин»
| |
2
|
Релігійно-філософська поезія
|
-А.Баранович
- В.Ясинський
-
-
-
- І.Максимович
|
Морально-етичні проблеми
|
-«Богородице Диво»
| |
3
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
4
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
5
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
6
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
7
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
8
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
9
|
???
|
???
|
???
|
???
| |
10
|
Козацькі
літописи
|
-Р.Ракушка-Романовський
-С.Величко
-Г.Грабянка
|
- Руїна
- ???
- ???
|
-Літопис Самовидця
- ???
- ???
| |
Висновок
| |||||
VІ. Архітектура.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 6, стор. 212 – 213.
2. Заповніть таблицю 6 «Архітектура українського бароко».
Таблиця 6
Архітектура українського бароко
№
з/р
|
Напрям архітектурного будівництва
|
Приклад споруд
|
Характерні риси українського бароко
| |
1
|
Фортифікаційні споруди
|
???
|
1) ??
2) ??
3) ??
4) ??
| |
2
|
Церковне будівництво
|
???
| ||
3
|
Світське будівництво
|
???
| ||
Висновок
| ||||
VІІ. Мистецтво.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 7, стор. 214 – 216.
2. Заповніть таблицю 7 «Образотворче мистецтво».
Таблиця 7
Образотворче мистецтво
№
з/р
|
Жанр образотворчого мистецтва
|
Особливості жанру
|
Приклад
| ||
Автор
|
Твір
| ||||
1
|
??
|
??
|
??
|
??
| |
2
|
??
|
??
|
??
|
??
| |
3
|
??
|
??
|
??
|
??
| |
Висновок
|
???
| ||||
VІІІ. Музика і театр.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 28, п. 8, стор. 216 – 218.
2. Заповніть таблицю 8 «Музика» та таблицю 9 «Театр» .
Таблиця 8
Музика
№
з/р
|
Напрями жанру та музичної творчості
|
Особливості жанру
|
Видатні представники
| |
1
|
Народні думи
|
???
|
???
| |
2
|
Історичні пісні
|
???
|
???
| |
3
|
Інструментальна музика
|
???
|
???
| |
4
|
Музична освіта
|
???
|
???
| |
Висновок
| ||||
Таблиця 9
Театр
№
з/р
|
Напрям театрального мистецтва
|
Особливості напряму
|
Приклад
|
1
|
???
|
???
|
???
|
?
|
???
|
???
|
???
|
Узагальнення.
1. Використовуючи додаткові джерела інформації складіть письмово підготуйте опис однієї з архітектурних пам’яток архітектури тієї доби.
2. Ознайомтесь з історією будівництва та особливостями Троїцького собору, який розташований у м. Новомосковську Дніпропетровської області, автор проекту – Погребняк.
Схема № 6
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Колоніальна політика Російської імперії у І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-Б класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1) Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 223 – 229.
2) Робочий зошит.
3) Інформаційні ресурси:
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Наступ Росії на автономію України.
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 29, п.1, стор. 223 - 224.
2. Заповніть таблицю 1 «Наступ Росії на автономію України».
Таблиця 1
Наступ Росії на автономію України
№
з/р
|
Сфера
суспільн.
життя
|
Форми та методи наступу
Росії на автономні
права України
|
Значення для України
|
1
|
Загально-політичні заходи
|
1) Терор:
- ?
- ?
- ?
2) відмова від укладення договорів
3) втручання воєвод у внутрішні справи України
4) розміщення російських військ
5) запровадження губернського
устрою
6) ?
7) ?
8) ?
|
Втрата українською владою політичного впливу в Україні, посилення впливу Російської влади
|
2
|
Економічне життя
|
- ?
- ?
- ?
|
- ?
|
3
|
Сфера
культури
|
- ?
- ?
- ?
|
- ?
|
Висновок
|
- ?
|
ІІ. Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст. .
Завдання.
1. Прочитайте підручник, § 29, п.2 - 5, стор. 224 - 229.
2. Заповніть таблицю 2 «Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.».
Таблиця 2
Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.
№
з/р
|
Гетьман /
орган
влади в
Україні
|
Період правління
|
Характерні риси
політичної
діяльності
|
Оцінка діяльності
| |
1
|
І. Скоро-
падський
|
1708 – 1722
|
- Обережна політика;
- засвідчення вірності царю;
- обмеження влади гетьмана;
- спроба захисту автономії;
- роздача земель старшині та
монастирям
|
Політика проукраїнська, але надавала Росії можливість підготувати наступ на українську державність
| |
2
|
Перша Малоросійська колегія
|
?
|
?
|
?
| |
3
|
П. Полуботок
|
?
|
?
|
?
| |
4
|
Д. Апостол
|
?
|
?
|
?
| |
5
|
«Правління гетьманського уряду»
|
?
|
?
|
?
| |
Висновок
|
?
| ||||
Узагальнення.
На основі аналізу тексту підручника та відео матеріалів підготуйте есе на тему: «П. Полуботок – наказний гетьман України».
Коментарі
Дописати коментар