8-А Історія України


Завдання
для підсумкового оцінювання з історії України
для учнів 8-А, 8-Б та 8-М класів за період карантину

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 

І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання). 

1.     Північну Війну Росія вела із
А    Річчю Посполитою
Б    Україною
В    Швецією
Г    Османською імперією
2.     Полтавська битва відбулась у
А    1706 р.
Б    1709 р.
В    1712 р.
Г    1715 р.
3.     Після смерті І.Мазепи у 1710 р., на козацькій раді під Бендерами, новим гетьманом було обрано
А    І. Скоропадського
Б    П. Орлика
В    П. Полуботка
Г    Д. Апостола
4.     Договір 1689 р., який узаконював на міжнародному рівні поділ України на Лівобережну та Правобережну отримав назву
А    Андрусівське перемир’я
Б    Бучацький мирний договір
В    Бахчисарайський мирний договір
Г    Вічний мир
5.     Період від смерті Б.Хмельницького (1657 р.) до початку гетьманування І.Мазепи (1687 р.) отримав в історії образну назву
А    Розквіт України
Б    Занепад України
В    Руїна України
Г    Упадок України
6.     Українською історичною наукою підпорядкування Української православної церкви Московському патріархату оцінюється як
А    досягнення
Б    катастрофа
В    перемога
Г    подія, яка не має ніякого значення
7.     Р. Ракушка-Романовський, С. Величко, Г. Граб’янка відзначилися у розвитку літератури ІІ половини ХVІІ ст., як автори
А    релігійно-філософської поезії
Б    епіграм (невеликих вірші дошкульного змісту)
В    сатиричної віршованої літератури
Г    козацьких літописів
8.     Діячі художнього осередку у Жовкві – І. Руткович, Й. Кондзелевич, В. Петрахнович продовжували розвивати іконопис у культурі, що набула особливих рис і дає підстави стверджувати про існування
А    рококо
Б    українського (козацького) бароко
В    класицизму
Г    модернізму
9.     Після Полтавської битви політика Петра І в Україні відзначається
А    турботою про соціальний захист населення
Б    розвитком освіти та науки
В    наступом на автономні права
Г    активним будівництвом міст
10.  У 1734 р. на річці Підпільній запорожцями була заснована
А    Томаківська Січ
Б    Чортомлицька Січ
В    Нова Січ
Г    Кам’янська Січ
11.  «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорозького», відомі як Конституція П. Орлика, була прийнята
А    1708 р.
Б    1709 р.
В    1710 р.
Г    1711 р.
12. Очільником повстання 1702 – 1704 рр., яке характеризують як національно-визвольну боротьбу, був
А    П. Орлик
Б     І. Мазепа
В    С. Палій
Г     І. Сірко
ІІ. Достатній рівень.
         Складіть план за темою: «Історичний портрет Івана Мазепи».
ІІІ. Високий рівень.
Складіть порівняльну таблицю «Гетьманування І. Скоропадського та Д. Апостола».

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 





Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами

1.    Не переписуйте текст підручника!!!!
2.    Визначайте ключові поняття та терміни у тексті.
3.    Встановлюйте причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.    Інформацію узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.
5.    Висновки робіть у відповідності із поставленим запитанням.


Схема № 1
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Північна війна Московської держави зі Швецією та Україна»
для учнів 8-А класу на період карантину

                                            Скажи мені - і я забуду,
                                                      покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                           дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,                  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 196 – 201.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України, стор.10, виконати завдання 1-5.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи
І. Гетьманщина в умовах Північної війни Росії зі Швецією (1700 – 1721 рр.).
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 1, стор. 196 – 197.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Північна війна та Україна».

Північна війна та Україна

Північна війна Росії та Швеції
Дата
?
Мета Росії
?
Позиція України
?
Воєнні негаразди для України
-         ?
-         ?
-         ?
-         ?
Наступ Петра І на права українців
-         ?
-         ?
-         ?



Наслідки війни для України
1. ?
2. ?
3. ?
Висновок. …………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………..

ІІ. Повстання Семена Палія.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 2, стор. 197 – 199.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Дайте письмові відповіді на наступні запитання:
3.1.          Які риси характеризують повстання під проводом С. Палія у 1702 – 1704 рр. як національно-визвольну боротьбу?
3.2.          Чому повстання не досягло поставлених цілей?

ІІІ. Перехід І. Мазепи на бік Карла ХІІ.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.»

Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.
Мета переходу І. Мазепи на бік
Карла ХІІ

Заходи Росії на Україні

Оцінка політики Росії
?………………………
………………………
………………………
-         ?
-         ?
-         ?
? ………………………..
………………………….
………………………….


ІV. Полтавська битва та її наслідки.
Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 3, стор. 199 – 201.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть схему-таблицю «Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.».

Політика Росії на Україні у 1708 – 1709 рр.
Дата війни
Учасники
Результати
?
?
?

Узагальнення

У зошиті для контурних карт з історії України виконайте завдання 1-5, на стор.10. Скористайтеся атласом, стор.12.
5.     Дайте письмову відповідь на запитання. 
1. Як Ви оцінюєте діяльність Івана Мазепи? 
2. Чому Російська Православна Церква піддала тоді та піддає зараз ім’я Івана Мазепи анафемі (прокльону)?  



Схема № 2
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «П. Орлик і його Конституція. Ліквідація козацького устрою на Правобережжі»
для учнів 8-А класу на період карантину                                                                                                          
                                                                               
                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                          дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,                  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 202 – 206.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=ws9QvVmlzmw
https://www.youtube.com/watch?v=mcPGzVStDmI
https://www.youtube.com/watch?v=P0Jb54yZxeY

Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи

І. Конституція П. Орлика.

Завдання.
1.     Прочитайте § 27, п. 5, стор. 202 – 206.
2.     Подивіться відповідні відео фрагменти.
3.     Заповніть таблицю 1 «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».
Таблиця 1
Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького
(Конституція П. Орлика)

№ 
з/р
Критерій аналізу
Характеристика положення
1
    Устрій держави за Конституцією?
     ?
2
   Як називається орган, що за Конституцією обмежував права гетьмана?
     ? ……………………………………….
   (Представницький органорган державної влади, створений шляхом виборів з представників певних соціальних груп)
    На які гілки поділялася влада?
    У чому значення розподілу влади на зазначені гілки? (Надайте письмову відповідь ь на запропоноване запитання).
     ? ………………………………………..
    ?………………………………………….
     ………………………………………….
      ………………………………………….

ІІ. Боротьба П. Орлика за Правобережну Україну.

Завдання.
1.     На основі § 27, п. 5, стор. 202 – 206 та запропонованих відео фрагментів заповніть таблицю 2 «Спроби П. Орлика по встановленню влади на Правобережній Україні».
2.     Надайте письмову відповідь на запитання:
2.1. Союзницьку допомогу в яких державах шукав П.Орлик?
2.2. Чому зусилля П.Орлика не досягли мети?  

Таблиця 2
Спроби П. Орлика по встановленню влади на Правобережній Україні

 з/р
     На допомогу якого союзника спирався П.Орлик?


Основні заходи та події


Результат

1.
  
     Кримський хан
      ?.............................................................
      ? …………………………………
       ?.........................................................
             ?....................           …………
2.
     Османська імперія
      ?.........................................................
     ? ………………………………
      ?......................................................
        ?.........................
        ……………
     ………………….
Підсумок     
      ? …………………………………………………
      ……………………………………………………

Узагальнення

Завдання.
1. На контурній карті з історії України, стор.10, виконайте завдання 5 - 9.
2.   Надайте письмову відповідь на наступні запитання та завдання:
2.1.          Дайте оцінку документу «Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорізького».

             2.2. У чому Ви бачите значення діяльності П. Орлика?






Схема № 3
конспекту узагальнюючого уроку з предмету історія України
за темою «Руїна: причини та наслідки»
для учнів 8-А класів на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                                  Скажи мені - і я забуду,
                                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                                        дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,                  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 153 – 186.
2)      Атлас з історії України.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Завдання:
1.      На підставі аналізу тексту підручника стор. 157 – 172 заповніть таблицю 1 «Гетьмани України періоду Руїни» та зробіть всі можливі висновки.
Таблиця 1
Гетьмани України періоду Руїни





 з/р
Гетьман та
роки його гетьманування
Територія 
України на яку поширювалась влада
Підтримку 
від якої держави шукав та отримував
Назва та дата підписаного договору
        1.  
        Юрій
      Хмельницький
______________
______________
______________



      2.
      Павло Тетеря
_____________



      3.
      Іван Брюховецький
_____________



      4.
       Петро Дорошенко
____________



       5.
      Дем’ян Многогрішний
_____________



       6.
    Михайло Ханенко
_____________



      7.
       Іван Самойлович
_____________



Висновки:
1)
2)
???


2.      На основі таблиці 2 проведіть аналіз ключових міждержавних договорів періоду Руїни, щодо території України. Зробити висновок на основі таблиці 2.
Таблиця 2
Ключові міждержавні договори періоду Руїни, щодо території України
№ з/р
Назва
 договору
Дата 
 підписання
Суб’єкти
 договору
Основні положення домовленостей
Значення для України
1
Андрусівське перемир’я

                  


2
Бучацький мирний договір





3
Бахчисарайський
мирний договір




4
Вічний мир





 До п. 1 див. § 22, п. 4, стор. 162.
  До п. 2  див. § 23, п. 1,стор. 169.
  До п. 3 див. § 24, п. 1, стор. 173 - 174.
  До п. 4 див.  § 24, п. 3, стор. 176 - 178.


3.      Якою, на вашу думку, була роль гетьмана Петра Дорошенка в подіях Руїни? Чи справедливо його називають «Сонцем Руїни»?
Для формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується
1)      у підручнику на стор. 163 – 165; стор. 166 – 1 абзац; стор. 167 – останній абзац; стор. 169 – 170.
2)      Запропонованих відео файлах


4.      Дайте оцінку діяльності І. Сірка.
Для формулювання думки доцільно скористатися інформацією, яка пропонується у:
1)      підручнику на стор. 183 – 185;
2)      запропонованих відео файлах.
                   https://www.youtube.com/watch?v=sY2W_iuHWD0


5.      На основі аналізу тексту підручника заповніть таблицю 3 «Наслідки Руїни для України». Зробіть висновок.
Таблиця 3
Наслідки Руїни для України

Наслідки Руїни для України
Політичні
Економічні
Соціальні
1.
?
?
1.
?
?
1.
?
?



6.      За результатами роботи заповніть контурні карти на стор. 8-9. Використовуйте атлас з історії України стор. 10 – 11.

7.       Запишіть загальний висновок про 1) причини та 2) наслідки Руїни.



Схема № 4
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Культура України наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-А класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                          дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 206 – 218.
2)      Атлас з історії України, стор.12.
3)      Контурні карти з історії України.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси:
          https://www.youtube.com/watch?v=PTP6DbVAE_8
          https://www.youtube.com/watch?v=7QzoVWISrpI


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Підпорядкування Української Православної Церкви (УПЦ) Московському патріархату
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п.1, стор. 206 – 207.
2.     Заповніть таблицю 1 «Втрата Українською Православною Церквою самостійності».
Таблиця 1
Втрата Українською Православною Церквою самостійності

Мета підпорядкування
УПЦ
Московському патріархатові


Хід подій


Оцінка
??
     - 1684 р. - ?
   - Висвячування київських митрополитів Московською патріархією, всупереч позиції Константинопольського патріарха
     - 1685 р - ?
Катастрофа
(Чому?)
       1)    ???
       2)    ???

ІІ. Особливості розвитку культури
Завдання.
1.     З курсу всесвітньої історії пригадайте визначення поняття «бароко».
2.     Прочитайте підручник, § 28, п. 2, стор. 206 – 207.
3.     Заповніть таблицю 2 «Особливості розвитку культури».
Таблиця 2
Особливості розвитку культури

Підґрунтя розвитку культури

Особливості культури бароко
   1) Попередній розвиток культури України
     2) ????

     1) ??
     2) ??
     3) ??
    4) ??
Висновок
    1) К-ра цього періоду отримала назву українського (козацького) бароко.
     2) Прослідковуються світські ознаки.
      (Як Ви розумієте термін – «світські»?)
      ………..
    3) Розширилося соціальне підґрунтя культурно розвиненого населення.
     (За рахунок якого соціального слою?)……………..

ІІІ. Освіта в Україні наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 3, стор. 208 – 209.
2.     Заповніть таблицю 3 «Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.».

Таблиця 3
Розвиток освіти наприкінці ХVІІ – І пол. ХVІІІ ст.

з/р
Рівень освіти
Форми прояву, показники розвитку
1
Початкова освіта
        -         Початкові школи при церквах
         -         Мандрівні студенти-вчителі
        -         Домашня освіта
2
   Професіцйна освіта
       -         ???
3
Середня
 освіта
       -         ???
4
Вища освіта
      -         ???
Висновок
1)    ???
2)    Але навчалися тільки хлопці та юнаки.

ІV. Розвиток природничих наук.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 4, стор. 209.
2.     Заповніть таблицю 4 «Розвиток природничих наук».
Таблиця 4
Розвиток природничих наук

з/р
   Галузь 
 науки
Видатні представники
     Сфера наукових інтересів, основні досягнення
1
      Астрономія
       І. Галятовський
     - ??
      Є. Славинецький
      - ??
2
Математ
??
??
3
   Медицина
??
??
Висновок
??

V. Розвиток літератури.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 5, стор. 210 – 212.
2.     Заповніть таблицю 5 «Розвиток літератури».
Таблиця 5
Розвиток літератури

з/р
Характерні риси української літератури
1
??
2
??
3
??
4
??
Розвиток літературної творчості
з/р
Напрям/
жанр
     літератури
Представ-ники
Особливості творчості, основна тематика напряму/жанру

Твори
1
Громадсько-політична поезія
-
         1) Національно-визвольна війна
         2) Руїна
       - «Висипався хміль із міха»
       - «Чигирин»
2
Релігійно-філософська поезія  
        -А.Баранович   
       - В.Ясинський
       -
       -
        -
       - І.Максимович

        Морально-етичні проблеми
        -«Богородице           Диво»
3
???
???
???
???
4
???
???
???
???
5
???
???
???
???
6
???
???
???
???
7
???
???
???
???
8
???
???
???
???
9
???
???
???
???
10
Козацькі
 літописи
        -Р.Ракушка-Романовський
       -С.Величко
        -Г.Грабянка
        - Руїна

          - ???
          - ???
       -Літопис Самовидця
        - ???
        - ???
Висновок


VІ. Архітектура.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 6, стор. 212 – 213.
2.     Заповніть таблицю 6 «Архітектура українського бароко».
Таблиця 6
Архітектура українського бароко

з/р
Напрям архітектурного будівництва
Приклад споруд
Характерні риси українського бароко
1
     Фортифікаційні споруди
???
      1)    ??
      2)    ??
      3)    ??
      4)    ??
2
Церковне будівництво
???
3
Світське будівництво
???
Висновок


VІІ. Мистецтво.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 7, стор. 214 – 216.
2.     Заповніть таблицю 7 «Образотворче мистецтво».
Таблиця 7
Образотворче мистецтво

з/р
Жанр образотворчого мистецтва
Особливості жанру
Приклад

Автор
Твір
1
??
??
??
??
2
??
??
??
??
3
??
??
??
??
Висновок
???

VІІІ. Музика і театр.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 28, п. 8, стор. 216 – 218.
2.     Заповніть таблицю 8 «Музика» та таблицю 9 «Театр» .
Таблиця 8
Музика

з/р
Напрями жанру та музичної творчості

Особливості жанру
Видатні представники
1
Народні думи
???
???
2
Історичні пісні
???
???
3
Інструментальна музика
???
???
4
Музична освіта
???
???
Висновок


Таблиця 9
Театр

з/р
Напрям театрального мистецтва
Особливості напряму
Приклад
1
???
???
???
?
???
???
???

Узагальнення.
1.     Використовуючи додаткові джерела інформації складіть письмово підготуйте опис однієї з архітектурних пам’яток архітектури тієї доби.
2.     Ознайомтесь з історією будівництва та особливостями Троїцького собору, який розташований у м. Новомосковську Дніпропетровської області, автор проекту – Погребняк.




Схема № 5
конспекту уроку з предмету історія України
за темою «Колоніальна політика Російської імперії у І пол. ХVІІІ ст.»
для учнів 8-А класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                   покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                          дай мені зробити самому- і я зрозумію
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 223 – 229.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси:


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань, зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Наступ Росії на автономію України.
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 29, п.1, стор. 223 - 224.
2.     Заповніть таблицю 1 «Наступ Росії на автономію України».
Таблиця 1
Наступ Росії на автономію України

з/р
Сфера
суспільн.
життя
Форми та методи наступу
Росії на автономні
права України
Значення для України
1
Загально-політичні заходи
      1) Терор:
       - ?
       - ?
      - ?
       2) відмова від укладення договорів
        3) втручання воєвод у внутрішні    справи України
     4) розміщення російських військ
     5) запровадження губернського
         устрою
       6) ?
      7) ?
      8) ?


Втрата українською владою політичного впливу в Україні, посилення впливу Російської влади
2
Економічне життя
      - ?
      - ?
       - ?
- ?
3
Сфера 
 культури
      - ?
      - ?
       - ?
- ?
Висновок
- ?

ІІ. Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст. .
Завдання.
1.     Прочитайте підручник, § 29, п.2 - 5, стор. 224 - 229.
2.     Заповніть таблицю 2 «Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.».
Таблиця 2
Політика Російської імперії щодо України у І пол. ХVІІІ ст.

з/р
Гетьман /
орган
 влади в 
Україні
Період правління
Характерні риси
 політичної
діяльності
Оцінка діяльності
1
          І. Скоро-
           падський
1708 – 1722
    - Обережна політика;
    - засвідчення вірності царю;
    - обмеження влади гетьмана;
    - спроба захисту автономії;
    - роздача земель старшині та
        монастирям
      Політика проукраїнська, але надавала Росії можливість підготувати наступ на українську державність
2
        Перша Малоросійська колегія
?
?
?
3
       П. Полуботок
?
?
?
4
         Д. Апостол
?
?
?
5
     «Правління гетьманського уряду»
?
?
?
         Висновок
?

Узагальнення.

На основі аналізу тексту підручника та відео матеріалів підготуйте есе на тему: «П. Полуботок – наказний гетьман України». 

















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу