8-Б Всесвітня Історія


Завдання
для підсумкового оцінювання із всесвітньої історії
для учнів 8-А, 8-Б та 8-М класів за період карантину

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 

І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання). 

1. Як називається багатопрофільне господарство Річі Посполитої, у якому вся земля належала пану та яке базувалося на праці селян, що відробляли панщину, називається
         А    мануфактура
Б    слобода
В    фільварок
Г    маєток
2. Представниками соціальної групи населення в Річі Посполитій ХVІІ ст., які обирали короля були
         А    селяни
         Б    міщани
         В    шляхта
         Г    підприємці (буржуа)
3. Опричнина, яку здійснював в ХVІ ст. Іван ІV (Грозний) у Московській державі із метою зміцнення царської влади, базувалася на
          А   демократичних традиціях та перетвореннях
          Б   розвитку освіти
          В   розширення привілеїв боярства
          Г    репресіях
4. Війна 1700 – 1721 рр. велася Росією за вихід до
         А    Чорного моря
         Б    Балтийського моря
         В    Азовського моря
         Г    Баренцева моря
5. Реформи державного управління проведені Петром І, сприяли процесу остаточного встановлення в Росії
         А    демократичного правління
         Б    обмеженої монархії
В    республіки
Г   абсолютної монархії
6. Автором книги про пригоди Робінзона Крузо був
         А    Д. Дефо
         Б    Д. Свіфт
         В    Ф. Шиллер
         Г    Еммануїл Кант
7. Просвітителі вважали, що метою діяльності суспільства має бути
         А    ствердження влади монарха
         Б    ствердження влади церкви
         В    розвиток мореплавства
         Г    людське щастя
8. Дені Дідро, Жан Д’Аламбер, Вольтер, Монтеск’є, Гольбах, Руссо – автори спеціальної наукової праці, яка отримала назву
         А   «Дон Жуан»
         Б    «Енциклопедія, або тлумачний словник наук, мистецтв та ремесел»
         В   «Міщанин-шляхтич»
         Г   «Подорож Гуллівера»
9. Дж. Уатт розробив
         А    водяний двигун
         Б    паровий двигун
         В    вітровий двигун (вітряк)
         Г    бензиновий двигун
10. Розвиток машинобудування, металургії, вуглевидобування, транспорту став основою
         А    наукового перевороту
         Б    Великих географічних відкриттів
         В    аграрної революції
         Г    індустріалізації та формування індустріального суспільства
11. Перехід випуску промислової продукції від мануфактури до фабрики, від ручної праці до машинної отримав назву
         А    шляхетська республіка
         Б    промислова революція
         В    ствердження абсолютної монархії
         Г    опричнина
12. Індустріалізація та формування індустріального суспільства, це результат
         А    діяльності католицької церкви
         Б    заходів дворянства
         В    розвитку машинобудування, металургії, вуглевидобування та
                транспорту
         Г    Північної війни

ІІ. Достатній рівень.
         Чому парова машина Дж. Уатта вважається найбільшим технічним винаходом періоду промислового перевороту?

ІІІ. Високий рівень.
         Порівняйте обставини та наслідки приєднання Західного Сибіру Московською державою і завоювання Південної Америки іспанськими конкістадорами.






Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами

1.     Не переписуйте текст підручника!!!!
2.     Визначайте ключові поняття та терміни у тексті.
3.     Встановлюйте причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.     Інформацію узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.
5.     Висновки робіть у відповідності із поставленим запитанням.

Схема № 1
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Міжнародні відносини у ХVІ ст.»
для учнів 8 – Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                             Скажи мені - і я забуду,
                                       покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Всесвітня історія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок». - С. 128 – 130.
2)      Атлас із Всесвітньої історії.
3)      Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси. 


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Характер міжнародних відносин у XVI ст.

Завдання.
1.     Прочитайте § 17, п. 1, стор. 128.
2.     Заповніть таблицю 1 «Характер міжнародних відносин у XVI ст.»
3.     Надайте відповіді на додаткові завдання у таблиці 1.
Таблиця 1
Характер міжнародних відносин у XVI ст.


Принципи у міжнародних відносинах

До XVI ст. -
Династичний
принцип
Поясніть, як ви розумієте сутність династичного принципу у міжнародній політиці?
……………….
……………………
……………………………..

XVI ст. -
………………?
Поясніть, як Реформація вплинула на зміну принципу визначення союзників у  міжнародних відносинах?
……………….
……………………
……………………………..
Держава
Релігія
Плани у міжнародних відносинах

Англія
Протестантизм (англіканство)
? ….
?.....
Франція
? ….

? ….
?.....
Іспанія
? ….

Габсбурги
? ….
?.....
Австрія
? ….

Швеція
? ….

? ….
?.....
Встановила контроль над європейськими державами
? ….
?.....
? ….
?.....
Чим викликане спільне протистояння католиків та протестантів (православних також) проти Османської імперії?
? …………………….
…………………………

ІІ. Причини Тридцятилітньої війни 1618 – 1648 рр.

Завдання.
1.     Прочитайте § 17, п. 2, стор. 128 - 130.
2.     Заповніть таблицю 2 «Причини Тридцятилітньої війни 1618 – 1648 рр.».
3.     Надайте відповіді на додаткові завдання у таблиці 2.
Таблиця 1
Причини Тридцятилітньої війни 1618 – 1648 рр.
Причини війни
? ….
?.....
Військові супротивники
Євангелічна Ліга
? ….
Держави учасниці
Керівник
Держави учасниці
Керівник
Нідерланди

? ….

? ….

? ….

? ….
? ….
? ….
? ….

Узагальнення.
1.     Поясніть який характер носила Тридцятилітня війна 1618 – 1648 рр. для кожної із європейських держав.
2.     Зробіть загальний висновок.




Схема № 2
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Тридцятилітня війна»
для учнів 8 – Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                                
                             Скажи мені - і я забуду,
                                       покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 130 – 136.
2)      Атлас із Всесвітньої історії.
3)      Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси. 



Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Основні періоди Тридцятилітньої війни.

Завдання.
1.     Прочитайте §17, п. 3, 4, 5, 6, стор. 130 – 134 .
2.     Подивіться відео файли:
3.     Заповніть таблицю 1 «Хід Тридцятилітньої війни».
Таблиця 1
Хід Тридцятилітньої війни

 з/р
Назва періоду, дата
Територія розгортання основних подій

Основна
 битва,
дата

Переможець,
результат
1
?...
?...
?...
?...
2
?...
?...
?...
?...
3
?...
?...
?...
?...
4
?...
?...
?...
?...

Виконайте письмово.
         Уявіть себе військовим кореспондентом. Від редакції своєї газети Ви отримали відрядження на один з періодів Тридцятилітньої війни. Підготуйте репортаж про хід подій. (Період війни оберіть за власним бажанням).

ІІ. Вестфальський мир.

Завдання.
1.     Прочитайте §17, п. 7, стор. 134 – 135 .
2.     Подивіться відео файли:
3.     Заповніть таблицю 2 «Результати Вестфальського миру та наслідки Тридцятилітньої війни».
Таблиця 2
Результати Вестфальського миру та наслідки Тридцятилітньої війни
з/р
Територіальні зміни у Європі

Наслідки війни
Країна
Територіальні зміни для держави
1
?...
?...
       1)    ?...
       2)    ?...
        3)    ?...
2
?...
?...   
?
?...
?...
?
?...
?...
?
?...
?...

Узагальнення.
Письмово виконайте завдання та дайте відповідь на запитання.
1.     Дайте оцінку участі українських козаків у Тридцятилітній війні.
2.     Яке значення для Європи мав Вестфальський мир?

3.     До яких стратегічних висновків, актуальних і в сьогоднішньому світі, прийшли європейці результаті Тридцятилітньої війни?



Схема № 3
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Османська імперія»
для учнів 8 – Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                                
                        Скажи мені - і я забуду,
                                 покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                    дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 138 - 144.
2)      Атлас із Всесвітньої історії.
3)      Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)      Робочий зошит.


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Війни Османської імперії.
Завдання.
1.     Прочитайте §18, п. 1, 2, стор. 138 - 140 .
2.     Заповніть таблицю 1 «Війни Османської імперії».
Таблиця 1
Війни Османської імперії

Війни 
Османської імперії
Політика Сулеймана І Пишного
Заходи розвитку держави
Політика на завойованих землях
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...
-         ?...


Наслідки
-         ?...
-         ?...
-         ?...

ІІ. Соціальна структура суспільства.

Завдання.
1.     Прочитайте §18, п. 3, стор. 140 - 142 .
2.     Заповніть таблицю 2 «Соціальна структура турецького суспільства».
Таблиця 2
Соціальна структура турецького суспільства

з/р
Соціальні групи, прошарки населення
Особливості прав, повноважень, місце у функціонуванні держави
1
Сипах
???
2
Чиновники
???
3
???
???
      Висновок
       ???



ІІІ. Розвиток турецької культури.

Завдання.
1.     Прочитайте §18, п. 4, стор. 142 - 144 .
2.     Заповніть таблицю 3 «Розвиток турецької культури».
Таблиця 3
Розвиток турецької культури

з/р
Галузь 
культури
Досягнення

1

Література
       Поезія
      -         ?
       Проза
        -         ?
2
Образотворче мистецтво
?
3
Архітектура
?

Узагальнення.
1.     Письмово визначить особливості розвитку Османської імперії.
2.     Напишіть, які Ви бачите перспективи розвитку Османської імперії у майбутньому? Чому?
3.     Дайте письмову відповідь на запитання: «Чому культура у Європі в цей час була більш розвинена, ніж в Османській імперії?»

4.     Заповніть контурну карту на стор. 14.










Схема № 4
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Річ Посполита»
для учнів 8 – Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                                
                             Скажи мені - і я забуду,
                                       покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 145 – 154.
2)      Атлас із Всесвітньої історії.
3)      Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси. 


Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Господарський розвиток.
Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 1, стор. 145 – 146.
2.     Подивіться відео файл:
3.     Заповніть таблицю 1 «Господарський розвиток Польщі у ХVI ст.».
4.     На основі таблиці 1 зробіть та запишіть необхідні висновки.
5.     Сформулюйте та запишіть відповіді та висновки на додаткові запитання.

Таблиця 1
Господарський розвиток Польщі у ХVI ст.

Особливості розвитку в Польщі у ХVI ст.
Сільського 
 господарства
Міст
Торгівлі
    1. Які зміни відбувалися у сільському господарстві?
…..
…..

    2. Що таке «фільварки»?
…..
….

Наслідок
1. Потреба в землях та селянах.
 Дайте письмову відповідь.
     Чому у країнах Європи зростає попит на сільсько-господарську продукцію?
………………
      1. Поширення мануфактур
Якого профілю?
-         ?
-         ?
-         ?
     2.  Відсутність захисту польських виробників.


Наслідок

? …..

    1. З якими державами торгувала Польща?
- ?
-?
-?
    2. Які товари вивозила?
- ?
- ?
- ?
    3. Які товари ввозила?
- ?
- ?
- ?
Наслідок
- ?

ІІ. Соціальна структура суспільства

Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 1, стор. 146 – 147.
    2. Заповніть таблицю 2 «Соціальна структура суспільства».

Таблиця 2
Соціальна структура суспільства
Привілейовані
 стани
Напівпривілейовані стани
Непривілейовані  стани
-         Духовенство
-         ?
-         ?
-?
-?
Землевласники

     1. Залежні.
   2. Втрачали особисті та юридичні права.

             ІІІ. Реформація та Контрреформація у Польщі
Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 3, стор. 147.
2.     Заповніть таблицю 3 «Реформація та Контрреформація». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.
Таблиця 3

Реформація та Контрреформація
Течії релігійного суперництва
Контрреформація
Реформація
Активні прибічники
-         ?....
-         ? …..
Особливість
-         строкатість

Наслідки
-         наступ на ……………………?

IV.Особливість організації політичної влади
Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 4, стор. 147- 148.
2.     Заповніть таблицю 4 «Політична влада у Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.
Таблиця 4
Політична влада у Польщі

Носії влади
Магнати
     1. У чому проявлялася реальна влада магнатів?
….
….
…..
      2. До яких наслідків це вело?
….
…..
Король
     1. Які владні обмеження були притаманні королю?
- ?...
- ?.....
- ?....
- ?....

Як можна назвати форму державного устрою Польщі?
? …….
Наслідки такого державного устрою Польщі?
? …….

V. Зовнішня політика
Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 5-6, стор. 149- 151.
2.     Заповніть таблицю 5 «Хронологічна таблиця зовнішньої політики Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.
Таблиця 5
Хронологічна таблиця зовнішньої політики Польщі
№ з/р
Дата
Прояв зовнішньо-політичної активності

Результат, наслідки
1.
     Лівонська війна з ?……..
      ……?
2.
1600 - 1635
?
       ……?
3.
     Османська імперія, ……?
      ……?
4
..
    Люблінська
        унія
……?
     Висновок
….
….

VI. «Великий потоп». Занепад Речі Посполитої

Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 7, стор. 151 - 152.
2.     Подивіться фільм Єжи Гоффмана «Потоп». https://kinokrad.co/282491-potop.html
3.     Надайте письмову відповідь на запитання: «У чому причина занепаду Польщі?»

VIІ. Культура Польщі

Завдання.
1.     Прочитайте §19, п. 7, стор. 153 - 154.
2.     Заповніть таблицю 6 «Культура Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.

Таблиця 6
Культура Польщі

Фактори, які вплинули на розвиток       культури Польщі 
        -         Відродження
        -         ….?
        -         ….?
                 ….?
         -         ….?
     №
      з/р
          Сфера
       культури
Досягнення

1.


Наука
Наукова галузь
Видатні представники,
 відкриття
       Географія
       …?
       ….?
      ….?
     ….?  
….?
2.
Архітектура
….?
3. 
….?
….?
       Висновок
……..
……..


Узагальнення.
1.     Підготуйте усні відповіді на запитання та завдання  на стор. 154.
2.     Заповніть контурну карту на стор. 7 «Утворення Речі Посполитої. Польща у ХVI – ХVІІ ст.».

3.     Надайте письмову відповідь на запитання: «У чому Ви бачите силу та слабкість Речі Посполитої ХVI – ХVІІ ст.»





Схема № 5
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Московія. Поява Російськоі імперії»
для учнів 8-Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                                
                             Скажи мені - і я забуду,
                                       покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 155 - 176.
2)      Атлас із Всесвітньої історії.
3)      Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)      Робочий зошит.
5)      Інформаційні ресурси. 



Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Реформи Івана ІV.
Завдання.
1.     Прочитайте §20, п. 2, стор. 156.
2.     Заповніть таблицю 1 «Реформи Івана ІV».
3.     На основі таблиці 1 зробіть та запишіть необхідні висновки.

Таблиця 1
Реформи Івана ІV
№ 
з/р
Назва 
реформи
Зміст
Значення
1
Реформа державного управління
     - Обмеження влади намісника
      - введення приказів
     - ліквідація системи «кормлінь»
???
2
Військова реформа
???
???

Висновок
???
ІІ. Опричнина.
Завдання.
1.     Прочитайте §20, п. 3, стор. 156 - 157.
2.     Письмово поясніть:
1)    Чому часи «Опричнини» вважають лихоліттям?
2)    У чому значення «Опричнини»?
3)    Сформулюйте Вашу оцінку цього історичного явища.

ІІІ. Зовнішня політика Івана ІV.
Завдання.
1.     Прочитайте §20, п. 4, стор. 157 - 159.
2.     Заповніть таблицю 2 «Зовнішня політика Івана ІV».
3.     На основі таблиці 2 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 2
Зовнішня політика Івана ІV
№ 
з/р
Напрям зовнішньої політики

Мета
Хронологія подій

Результат
Дата
Подія
1
Південь
Вихід до Чорного моря
1571
Спалення
 Москви ханом
Поразка

2

Схід
Б-ба за Волзький торгівельн шлях
???
???
???
Колонізація Сибіру
???
???
???
3
Захід
???
???
???
???
Висновок
???

ІV. Північна війна 1700 – 1721 рр.
Завдання.
1.     Прочитайте §21, п. 1-2, стор. 167 - 172.
2.     Заповніть таблицю 3 «Північна війна 1700 – 1721 рр.».
3.     На основі таблиці 3 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 3
Північна війна 1700 – 1721 рр.
№ з/р
Дата
Основні події
1
???
        Поразка під Нарвою.
2
???
                                      ???
3
???
                                      ???
4
???
                                      ???
       Результати
      війни
       1)    Отримання нових територій;
       2)     ???
        3)    ???
       4)    ???

V. Реформи державного управління.
Завдання.
1.     Прочитайте §21, п. 3, стор. 172 - 173.
2.     Заповніть таблицю 4 «Реформи державного управління».
3.     На основі таблиці 4 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 4
Реформи державного управління
з/р
Сфера державного
життя
Дата реформи

Зміст реформи

Значення
1
Система управління державою
1708
     Поділ території на губернії

??
1711
     Створення Сенату
??
     Організація колегій
??
??
2
Реформа церкви
1721
??
??
3
Реформи у соціально-становій сфері
1714
Єдиноволодіння:
-         ??
-         ??
-          
??
Значення
 реформи державного управління


Узагальнення.
1.     Письмово порівняйте обставини та наслідки приєднання Західного Сибіру Московською державою і завоювання Південної Америки іспанськими конкістадорами.
2.     Прочитайте на стор. 174 документ «Петро І про себе і свої дії». Надайте письмові відповіді на запропоновані запитання.




Схема № 6
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Просвітництво та промислова революція»
для учнів 8-Б класу на період карантину                                                                                                         
                                                                               
                             Скажи мені - і я забуду,
                                       покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем,  О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 178 – 191.
2)      Робочий зошит.
3)      Інформаційні ресурси. 

Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

І. Просвітництво.
Завдання.
1.     Прочитайте §22, п. 1-2, стор. 178 - 179.
2.     У запропонованих поняттях заповніть усі пропуски.  
3.     На основі §22, п. 3-4, стор. 179 – 182, заповніть таблицю 1 «Найбільш визначні представники епохи Просвітництва».
Поняття.
1.     Раціоналізм – це світогляд за яким ?……………………………..? є основним засобом пізнання і критерієм істини.
Значення раціоналізму:
1)    Дав поштовх до набуття знань;
2)     Сприяв ………………………………………………………………….?
?
2.     Просвітництво – ідейна течія,
мета представників - ………………………………………………….……?
шляхом …………………………………………………………….………..?,
який реалізують ..............................................................................................?            
                   Таблиця 1
Найбільш визначні представники епохи Просвітництва
з/р
Прізвище, ім’я, країна
Твір, сфера діяльності, досягнення
1
Дені Дідро, Франція
Публікація «Енціклопедії»
?
?
?
?
?
?
?
?
?

ІІ. Ідеї просвітництва у мистецтві.
Завдання.
1.     Прочитайте §22, п. 5-8, стор. 182 - 187.
2.     На основі відповідної книги або кінофільму (https://www.youtube.com/watch?v=oTTSFar2WDU) підготуйте есе на тему: «Реалізація ідей Просвітництва у творі Д.Дефо «Робінзон Крузо».

ІІІ. Промислова революція.

Завдання.
1.     Прочитайте §22, п. 9, стор. 187 - 190.
2.     У таблиці 2 «Характеристика основних етапів становлення індустріального суспільства» додайте пропущені слова.
Таблиця 2
Характеристика основних етапів становлення індустріального суспільства
з/р
Назва
етапу
Характеристика етапу


1


Аграрна революція
       - Перехід від ……………… господарства до ……
         ………….. виробництва;
-         Зосередження землі в руках …………………..
Землевласників;
-         Запровадження у сільському господарстві
…………………….. праці.

2
Промис-
лова
революція
-         Перехід від ……………… до ……………….
-         Перехід від ручної праці до машинної.
3
Індустрі-
алізація
      Процес розбудови економіки на основі …………..
      промислових підприємств - ………….. і …………

4
Індустрі-
альне сус-пільство
      Суспільство в економіці якого головну роль      
      відіграє …………………………… промисловість,   
      а основними соціальними верствами стають …….
       …………… та наймані ………………….

3.     Заповніть таблицю 3 «Найважливіші винаходи періоду промислової революції».
Таблиця 3
Найважливіші винаходи періоду промислової революції
№ 
з/р
Вина-
хідник
Дата
Країна
Винахід та його значення
1
Джон 
Кей
1733
Англія
       Ткацький човник – 
     зростання продуктивності праці у  два рази
2
Джеймс Харгрівс
1765
Англія   
       Прядка «Джені» - 
    зростання продуктивності праці у 18 – 20 разів
3
?
?
?
?
4
?
?
?
?
Висновок


Узагальнення.
      Поясніть, чому парова машина Джеймса Уатта вважається найбільшим технічним винаходом періоду промислового перевороту.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу