8-Б Всесвітня Історія
Завдання
для підсумкового оцінювання із всесвітньої історії
для учнів 8-А, 8-Б та 8-М класів за період карантину
Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання).
1. Як називається багатопрофільне господарство Річі Посполитої, у якому вся земля належала пану та яке базувалося на праці селян, що відробляли панщину, називається
А мануфактура
Б слобода
В фільварок
Г маєток
2. Представниками соціальної групи населення в Річі Посполитій ХVІІ ст., які обирали короля були
А селяни
Б міщани
В шляхта
Г підприємці (буржуа)
3. Опричнина, яку здійснював в ХVІ ст. Іван ІV (Грозний) у Московській державі із метою зміцнення царської влади, базувалася на
А демократичних традиціях та перетвореннях
Б розвитку освіти
В розширення привілеїв боярства
Г репресіях
4. Війна 1700 – 1721 рр. велася Росією за вихід до
А Чорного моря
Б Балтийського моря
В Азовського моря
Г Баренцева моря
5. Реформи державного управління проведені Петром І, сприяли процесу остаточного встановлення в Росії
А демократичного правління
Б обмеженої монархії
В республіки
Г абсолютної монархії
6. Автором книги про пригоди Робінзона Крузо був
А Д. Дефо
Б Д. Свіфт
В Ф. Шиллер
Г Еммануїл Кант
7. Просвітителі вважали, що метою діяльності суспільства має бути
А ствердження влади монарха
Б ствердження влади церкви
В розвиток мореплавства
Г людське щастя
8. Дені Дідро, Жан Д’Аламбер, Вольтер, Монтеск’є, Гольбах, Руссо – автори спеціальної наукової праці, яка отримала назву
А «Дон Жуан»
Б «Енциклопедія, або тлумачний словник наук, мистецтв та ремесел»
В «Міщанин-шляхтич»
Г «Подорож Гуллівера»
9. Дж. Уатт розробив
А водяний двигун
Б паровий двигун
В вітровий двигун (вітряк)
Г бензиновий двигун
10. Розвиток машинобудування, металургії, вуглевидобування, транспорту став основою
А наукового перевороту
Б Великих географічних відкриттів
В аграрної революції
Г індустріалізації та формування індустріального суспільства
11. Перехід випуску промислової продукції від мануфактури до фабрики, від ручної праці до машинної отримав назву
А шляхетська республіка
Б промислова революція
В ствердження абсолютної монархії
Г опричнина
12. Індустріалізація та формування індустріального суспільства, це результат
А діяльності католицької церкви
Б заходів дворянства
В розвитку машинобудування, металургії, вуглевидобування та
транспорту
Г Північної війни
ІІ. Достатній рівень.
Чому парова машина Дж. Уатта вважається найбільшим технічним винаходом періоду промислового перевороту?
ІІІ. Високий рівень.
Порівняйте обставини та наслідки приєднання Західного Сибіру Московською державою і завоювання Південної Америки іспанськими конкістадорами.
Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами
1.
Не
переписуйте текст підручника!!!!
2.
Визначайте
ключові поняття та терміни у тексті.
3.
Встановлюйте
причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.
Інформацію
узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є
доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують
інформацію.
5.
Висновки
робіть у відповідності із поставленим запитанням.
Схема № 1
конспекту уроку з
предмету Всесвітня історія
за темою «Міжнародні
відносини у ХVІ
ст.»
для учнів 8 – Б класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я
запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Всесвітня історія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. –
Х. : Вид-во «Ранок». - С. 128 – 130.
2)
Атлас із Всесвітньої історії.
3)
Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси.
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Характер міжнародних відносин у XVI ст.
Завдання.
1. Прочитайте
§ 17, п. 1, стор. 128.
2. Заповніть
таблицю 1 «Характер міжнародних відносин у XVI ст.»
3. Надайте
відповіді на додаткові завдання у таблиці 1.
Таблиця 1
Характер
міжнародних відносин у XVI
ст.
Принципи у міжнародних відносинах
|
До XVI
ст. -
Династичний
принцип
|
Поясніть, як ви розумієте сутність династичного
принципу у міжнародній політиці?
……………….
……………………
……………………………..
|
||
XVI
ст. -
………………?
|
Поясніть, як Реформація вплинула на зміну принципу
визначення союзників у міжнародних відносинах?
……………….
……………………
……………………………..
|
|||
Держава
|
Релігія
|
Плани у міжнародних відносинах
|
||
Англія
|
Протестантизм (англіканство)
|
? ….
?.....
|
||
Франція
|
? ….
|
? ….
?.....
|
||
Іспанія
|
? ….
|
Габсбурги
? ….
?.....
|
||
Австрія
|
? ….
|
|||
Швеція
|
? ….
|
? ….
?.....
Встановила контроль над європейськими державами
? ….
?.....
? ….
?.....
|
||
Чим викликане спільне протистояння католиків та протестантів
(православних також) проти Османської імперії?
?
…………………….
…………………………
ІІ. Причини Тридцятилітньої
війни 1618 – 1648 рр.
Завдання.
1. Прочитайте
§ 17, п. 2, стор. 128 - 130.
2. Заповніть
таблицю 2 «Причини Тридцятилітньої війни 1618 – 1648 рр.».
3. Надайте
відповіді на додаткові завдання у таблиці 2.
Таблиця 1
Причини
Тридцятилітньої війни 1618 – 1648 рр.
Причини війни
|
? ….
?.....
|
||
Військові супротивники
|
|||
Євангелічна Ліга
|
? ….
|
||
Держави учасниці
|
Керівник
|
Держави учасниці
|
Керівник
|
Нідерланди
|
? ….
|
? ….
|
? ….
|
? ….
|
|||
? ….
|
? ….
|
||
? ….
|
Узагальнення.
1.
Поясніть який характер носила Тридцятилітня
війна 1618 – 1648 рр. для кожної із європейських держав.
2.
Зробіть загальний висновок.
Схема № 2
конспекту уроку з
предмету Всесвітня історія
за темою «Тридцятилітня
війна»
для учнів 8 – Б класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи
мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. –
Х. : Вид-во «Ранок» - С. 130 – 136.
2)
Атлас із Всесвітньої історії.
3)
Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси.
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Основні періоди Тридцятилітньої
війни.
Завдання.
1. Прочитайте
§17, п. 3, 4, 5, 6, стор. 130 – 134 .
2. Подивіться
відео файли:
3. Заповніть
таблицю 1 «Хід Тридцятилітньої війни».
Таблиця
1
Хід
Тридцятилітньої війни
№
з/р
|
Назва періоду,
дата
|
Територія
розгортання основних подій
|
Основна
битва,
дата
|
Переможець,
результат
|
1
|
?...
|
?...
|
?...
|
?...
|
2
|
?...
|
?...
|
?...
|
?...
|
3
|
?...
|
?...
|
?...
|
?...
|
4
|
?...
|
?...
|
?...
|
?...
|
Виконайте
письмово.
Уявіть
себе військовим кореспондентом. Від редакції своєї газети Ви отримали відрядження на один з періодів Тридцятилітньої війни. Підготуйте репортаж про
хід подій. (Період війни оберіть за власним бажанням).
ІІ. Вестфальський мир.
Завдання.
1. Прочитайте
§17, п. 7, стор. 134 – 135 .
2. Подивіться
відео файли:
3. Заповніть
таблицю 2 «Результати Вестфальського миру та наслідки Тридцятилітньої війни».
Таблиця 2
Результати
Вестфальського миру та наслідки Тридцятилітньої війни
№
з/р
|
Територіальні зміни у Європі
|
Наслідки війни
|
|
Країна
|
Територіальні зміни для держави
|
||
1
|
?...
|
?...
|
1) ?...
2) ?...
3)
?...
|
2
|
?...
|
?...
|
|
?
|
?...
|
?...
|
|
?
|
?...
|
?...
|
|
?
|
?...
|
?...
|
Узагальнення.
Письмово виконайте завдання та дайте відповідь на
запитання.
1. Дайте
оцінку участі українських козаків у Тридцятилітній війні.
2. Яке
значення для Європи мав Вестфальський мир?
3. До
яких стратегічних висновків, актуальних і в сьогоднішньому світі, прийшли
європейці результаті Тридцятилітньої війни?
Схема № 3
конспекту уроку з
предмету Всесвітня історія
за темою «Османська
імперія»
для учнів 8 – Б класу на
період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи
мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. –
Х. : Вид-во «Ранок» - С. 138 - 144.
2)
Атлас із Всесвітньої історії.
3)
Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)
Робочий зошит.
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Війни Османської імперії.
Завдання.
1. Прочитайте
§18, п. 1, 2, стор. 138 - 140 .
2. Заповніть
таблицю 1 «Війни Османської імперії».
Таблиця 1
Війни Османської імперії
Війни
Османської
імперії
|
Політика
Сулеймана І Пишного
|
|
Заходи розвитку
держави
|
Політика на
завойованих землях
|
|
-
?...
-
?...
-
?...
|
-
?...
-
?...
-
?...
|
-
?...
-
?...
-
?...
Наслідки
-
?...
-
?...
-
?...
|
ІІ.
Соціальна структура суспільства.
Завдання.
1. Прочитайте
§18, п. 3, стор. 140 - 142 .
2.
Заповніть таблицю 2 «Соціальна структура турецького суспільства».
Таблиця
2
Соціальна структура турецького суспільства
№
з/р
|
Соціальні
групи, прошарки населення
|
Особливості
прав, повноважень, місце у функціонуванні держави
|
|
1
|
Сипах
|
???
|
|
2
|
Чиновники
|
???
|
|
3
|
???
|
???
|
|
Висновок
|
???
|
||
ІІІ. Розвиток турецької культури.
Завдання.
1. Прочитайте
§18, п. 4, стор. 142 - 144 .
2.
Заповніть таблицю 3 «Розвиток турецької
культури».
Таблиця 3
Розвиток турецької культури
№
з/р
|
Галузь
культури
|
Досягнення
|
1
|
Література
|
Поезія
-
?
Проза
-
?
|
2
|
Образотворче мистецтво
|
?
|
3
|
Архітектура
|
?
|
Узагальнення.
1. Письмово
визначить особливості розвитку Османської імперії.
2. Напишіть,
які Ви бачите перспективи розвитку Османської імперії у майбутньому? Чому?
3.
Дайте письмову відповідь на запитання: «Чому
культура у Європі в цей час була більш розвинена, ніж в Османській імперії?»
4. Заповніть
контурну карту на стор. 14.
Схема № 4
конспекту уроку з
предмету Всесвітня історія
за темою «Річ Посполита»
для учнів 8 – Б
класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи
мені - і я запам'ятаю,
дай
мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1)
Підручник.
Гісем
О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів /
О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. –
Х. : Вид-во «Ранок» - С. 145 – 154.
2)
Атлас із Всесвітньої історії.
3)
Контурні карти із Всесвітньої історії.
4)
Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси.
Примітка.
У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Господарський розвиток.
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 1, стор. 145 – 146.
2. Подивіться
відео файл:
3. Заповніть
таблицю 1 «Господарський розвиток Польщі у ХVI ст.».
4. На
основі таблиці 1 зробіть та запишіть необхідні висновки.
5. Сформулюйте
та запишіть відповіді та висновки на додаткові запитання.
Таблиця
1
Господарський
розвиток Польщі у ХVI
ст.
Особливості
розвитку в Польщі у ХVI ст.
|
||
Сільського
господарства
|
Міст
|
Торгівлі
|
1. Які зміни відбувалися у сільському
господарстві?
…..
…..
2. Що таке «фільварки»?
…..
….
Наслідок
1.
Потреба в землях та селянах.
Дайте письмову відповідь.
Чому
у країнах Європи зростає попит на сільсько-господарську продукцію?
………………
|
1. Поширення мануфактур
Якого профілю?
-
?
-
?
-
?
2. Відсутність захисту польських виробників.
Наслідок
?
…..
|
1.
З якими державами торгувала Польща?
-
?
-?
-?
2.
Які товари вивозила?
-
?
-
?
-
?
3.
Які товари ввозила?
-
?
-
?
-
?
Наслідок
-
?
|
ІІ. Соціальна структура суспільства
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 1, стор. 146 – 147.
2. Заповніть таблицю 2 «Соціальна структура
суспільства».
Таблиця 2
Соціальна
структура суспільства
Привілейовані
стани
|
Напівпривілейовані стани
|
Непривілейовані стани
|
-
Духовенство
-
?
-
?
|
-?
|
-?
|
Землевласники
|
1.
Залежні.
2.
Втрачали особисті та юридичні права.
|
ІІІ. Реформація
та Контрреформація у Польщі
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 3, стор. 147.
2.
Заповніть таблицю 3 «Реформація та
Контрреформація». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у
таблиці.
Таблиця
3
Реформація
та Контрреформація
Течії релігійного суперництва
|
|
Контрреформація
|
Реформація
|
Активні прибічники
-
?....
-
? …..
|
Особливість
-
строкатість
|
Наслідки
-
наступ на ……………………?
|
IV.Особливість
організації політичної влади
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 4, стор. 147- 148.
2.
Заповніть таблицю 4 «Політична влада у
Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.
Таблиця
4
Політична
влада у Польщі
Носії влади
|
||
Магнати
1.
У чому проявлялася реальна влада магнатів?
….
….
…..
2.
До яких наслідків це вело?
….
…..
|
Король
1. Які владні обмеження були притаманні королю?
-
?...
-
?.....
-
?....
-
?....
|
|
Як можна назвати форму державного устрою Польщі?
|
?
…….
|
|
Наслідки
такого державного устрою Польщі?
|
?
…….
|
|
V.
Зовнішня політика
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 5-6, стор. 149- 151.
2. Заповніть
таблицю 5 «Хронологічна таблиця зовнішньої політики
Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові питання у таблиці.
Таблиця 5
Хронологічна
таблиця зовнішньої політики Польщі
№ з/р
|
Дата
|
Прояв зовнішньо-політичної активності
|
Результат, наслідки
|
1.
|
…
|
Лівонська
війна з ?……..
|
……?
|
2.
|
1600 - 1635
|
…?
|
……?
|
3.
|
…
|
Османська
імперія, ……?
|
……?
|
4
|
..
|
Люблінська
унія
|
……?
|
Висновок
|
….
….
|
VI. «Великий потоп». Занепад Речі
Посполитої
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 7, стор. 151 - 152.
3. Надайте
письмову відповідь на запитання: «У чому причина занепаду Польщі?»
VIІ.
Культура Польщі
Завдання.
1. Прочитайте
§19, п. 7, стор. 153 - 154.
2. Заповніть
таблицю 6 «Культура Польщі». Надайте короткі письмові відповіді на додаткові
питання у таблиці.
Таблиця
6
Культура
Польщі
Фактори, які вплинули на розвиток культури Польщі
|
-
Відродження
-
….?
-
….?
….?
-
….?
|
||||
№
з/р
|
Сфера
культури
|
Досягнення
|
|||
1.
|
Наука
|
Наукова галузь
|
Видатні представники,
відкриття
|
||
Географія
|
…?
|
||||
….?
|
….?
|
||||
….?
|
….?
|
||||
2.
|
Архітектура
|
….?
|
|||
3.
|
….?
|
….?
|
|||
Висновок
|
……..
……..
|
||||
Узагальнення.
1. Підготуйте
усні відповіді на запитання та завдання
на стор. 154.
2. Заповніть
контурну карту на стор. 7 «Утворення Речі Посполитої. Польща у ХVI – ХVІІ ст.».
3. Надайте
письмову відповідь на запитання: «У чому Ви бачите силу та слабкість Речі
Посполитої ХVI – ХVІІ ст.»
Схема № 5
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Московія. Поява Російськоі імперії»
для учнів 8-Б класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1) Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 155 - 176.
2) Атлас із Всесвітньої історії.
3) Контурні карти із Всесвітньої історії.
4) Робочий зошит.
5) Інформаційні ресурси.
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Реформи Івана ІV.
Завдання.
1. Прочитайте §20, п. 2, стор. 156.
2. Заповніть таблицю 1 «Реформи Івана ІV».
3. На основі таблиці 1 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 1
Реформи Івана ІV
№
з/р |
Назва
реформи |
Зміст
|
Значення
| |
1
|
Реформа державного управління
|
- Обмеження влади намісника
- введення приказів
- ліквідація системи «кормлінь»
|
???
| |
2
|
Військова реформа
|
???
|
???
| |
Висновок
|
???
| |||
ІІ. Опричнина.
Завдання.
1. Прочитайте §20, п. 3, стор. 156 - 157.
2. Письмово поясніть:
1) Чому часи «Опричнини» вважають лихоліттям?
2) У чому значення «Опричнини»?
3) Сформулюйте Вашу оцінку цього історичного явища.
ІІІ. Зовнішня політика Івана ІV.
Завдання.
1. Прочитайте §20, п. 4, стор. 157 - 159.
2. Заповніть таблицю 2 «Зовнішня політика Івана ІV».
3. На основі таблиці 2 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 2
Зовнішня політика Івана ІV
№
з/р |
Напрям зовнішньої політики
|
Мета
|
Хронологія подій
|
Результат
| |
Дата
|
Подія
| ||||
1
|
Південь
|
Вихід до Чорного моря
|
1571
|
Спалення
Москви ханом |
Поразка
|
2
|
Схід
|
Б-ба за Волзький торгівельн шлях
|
???
|
???
|
???
|
Колонізація Сибіру
|
???
|
???
|
???
| ||
3
|
Захід
|
???
|
???
|
???
|
???
|
Висновок
|
???
|
ІV. Північна війна 1700 – 1721 рр.
Завдання.
1. Прочитайте §21, п. 1-2, стор. 167 - 172.
2. Заповніть таблицю 3 «Північна війна 1700 – 1721 рр.».
3. На основі таблиці 3 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 3
Північна війна 1700 – 1721 рр.
№ з/р
|
Дата
|
Основні події
| |
1
|
???
|
Поразка під Нарвою.
| |
2
|
???
|
???
| |
3
|
???
|
???
| |
4
|
???
|
???
| |
Результати
війни |
1) Отримання нових територій;
2) ???
3) ???
4) ???
| ||
V. Реформи державного управління.
Завдання.
1. Прочитайте §21, п. 3, стор. 172 - 173.
2. Заповніть таблицю 4 «Реформи державного управління».
3. На основі таблиці 4 зробіть та запишіть необхідні висновки.
Таблиця 4
Реформи державного управління
№
з/р
|
Сфера державного
життя
|
Дата реформи
|
Зміст реформи
|
Значення
|
1
|
Система управління державою
|
1708
|
Поділ території на губернії
|
??
|
1711
|
Створення Сенату
| |||
??
|
Організація колегій
| |||
??
|
??
| |||
2
|
Реформа церкви
|
1721
|
??
|
??
|
3
|
Реформи у соціально-становій сфері
|
1714
|
Єдиноволодіння:
- ??
- ??
-
|
??
|
Значення
реформи державного управління |
Узагальнення.
1. Письмово порівняйте обставини та наслідки приєднання Західного Сибіру Московською державою і завоювання Південної Америки іспанськими конкістадорами.
2. Прочитайте на стор. 174 документ «Петро І про себе і свої дії». Надайте письмові відповіді на запропоновані запитання.
Схема № 6
конспекту уроку з предмету Всесвітня історія
за темою «Просвітництво та промислова революція»
для учнів 8-Б класу на період карантину
Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам'ятаю,
дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Матеріали для роботи:
1) Підручник.
Гісем О.В. Історія України : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. Закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Х. : Вид-во «Ранок» - С. 178 – 191.
2) Робочий зошит.
3) Інформаційні ресурси.
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.
І. Просвітництво.
Завдання.
1. Прочитайте §22, п. 1-2, стор. 178 - 179.
2. У запропонованих поняттях заповніть усі пропуски.
3. На основі §22, п. 3-4, стор. 179 – 182, заповніть таблицю 1 «Найбільш визначні представники епохи Просвітництва».
Поняття.
1. Раціоналізм – це світогляд за яким ?……………………………..? є основним засобом пізнання і критерієм істини.
Значення раціоналізму:
1) Дав поштовх до набуття знань;
2) Сприяв ………………………………………………………………….?
?
2. Просвітництво – ідейна течія,
мета представників - ………………………………………………….……?
шляхом …………………………………………………………….………..?,
який реалізують ..............................................................................................?
Таблиця 1
Найбільш визначні представники епохи Просвітництва
№
з/р
|
Прізвище, ім’я, країна
|
Твір, сфера діяльності, досягнення
|
1
|
Дені Дідро, Франція
|
Публікація «Енціклопедії»
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
?
|
ІІ. Ідеї просвітництва у мистецтві.
Завдання.
1. Прочитайте §22, п. 5-8, стор. 182 - 187.
2. На основі відповідної книги або кінофільму (https://www.youtube.com/watch?v=oTTSFar2WDU) підготуйте есе на тему: «Реалізація ідей Просвітництва у творі Д.Дефо «Робінзон Крузо».
ІІІ. Промислова революція.
Завдання.
1. Прочитайте §22, п. 9, стор. 187 - 190.
2. У таблиці 2 «Характеристика основних етапів становлення індустріального суспільства» додайте пропущені слова.
Таблиця 2
Характеристика основних етапів становлення індустріального суспільства
№
з/р
|
Назва
етапу
|
Характеристика етапу
|
1
|
Аграрна революція
|
- Перехід від ……………… господарства до ……
………….. виробництва;
- Зосередження землі в руках …………………..
Землевласників;
- Запровадження у сільському господарстві
…………………….. праці.
|
2
|
Промис-
лова
революція
|
- Перехід від ……………… до ……………….
- Перехід від ручної праці до машинної.
|
3
|
Індустрі-
алізація
|
Процес розбудови економіки на основі …………..
промислових підприємств - ………….. і …………
|
4
|
Індустрі-
альне сус-пільство
|
Суспільство в економіці якого головну роль
відіграє …………………………… промисловість,
а основними соціальними верствами стають …….
…………… та наймані ………………….
|
3. Заповніть таблицю 3 «Найважливіші винаходи періоду промислової революції».
Таблиця 3
Найважливіші винаходи періоду промислової революції
№
з/р
|
Вина-
хідник
|
Дата
|
Країна
|
Винахід та його значення
|
1
|
Джон
Кей
|
1733
|
Англія
|
Ткацький човник –
зростання продуктивності праці у два рази
|
2
|
Джеймс Харгрівс
|
1765
|
Англія
|
Прядка «Джені» -
зростання продуктивності праці у 18 – 20 разів
|
3
|
?
|
?
|
?
|
?
|
4
|
?
|
?
|
?
|
?
|
Висновок
|
Узагальнення.
Поясніть, чому парова машина Джеймса Уатта вважається найбільшим технічним винаходом періоду промислового перевороту.
Коментарі
Дописати коментар