Основи правознавства 9 клас




Завдання
для підсумкового оцінювання з основ правознавства
для учнів 9-Б, 9-В та 9-Г класів за період карантину

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 

І. Початковий та середній рівень (0,5 балів за кожне правильно виконане тестове завдання). 
1. Злочин – це порушення законодавчих норм у сфері
         А    адміністративного права
         Б    цивільного права
В    кримінального права
Г    сімейного права
2. Адміністративна відповідальність, як правило, настає з
         А    12 років
         Б    14 років
         В    16 років
         Г     18 років
3. Кримінальна відповідальність за найбільш тяжкі злочини, визначені у статті 22 Кримінального кодексу України, наступає з
         А    12 років
         Б    14 років
         В    16 років
         Г     18 років
4. Осудність особи, яка притягується до кримінальної відповідальності означає, що
         А    особа досягла віку кримінальної відповідальності
         Б    особа не вперше притягується до кримінальної відповідальності
         В    особа розуміє значення своїх дій та має змогу керувати ними
         Г    особа скоїла тяжке правопорушення
5. Адміністративне стягнення у формі адміністративного арешту може тривати до
         А    5 діб
         Б    10 діб
         В    15 діб
         Г    25 діб
6. Рішення про винуватість особи та притягнення її до кримінального покарання може прийматися
         А    Президентом України
         Б    міським головою
В    керівником підприємства, державного органу, установи
Г    судом
7. Максимальний строк позбавлення волі для неповнолітніх, крім покарання за навмисне вбивство, складає
         А    5 років
         Б    10 років
         В    15 років
         Г    довічне позбавлення волі
8. Якщо особа, яка скоїла злочин, не досягла віку кримінальної відповідальності, то
         А    за цей злочин будуть відповідати батьки особи
         Б    особа взагалі звільняється від будь-якої відповідальності
         В    особа притягується до відповідальності тільки власними батьками
         Г    особа може бути піддана примусовим заходам виховного характеру
9. До спеціальної навчально-виховної установи особа, яка скоїла злочин, але не досягла віку настання кримінальної відповідальності, може бути направлена за рішенням суду на термін до
         А    3 роки
         Б    4 роки
         В    5 років
         Г    6 років
10. Добровільне недержавне професійне об’єднання, яке забезпечує захист законних прав та інтересів людей, організацій і надає їм юридичну допомогу – це
         А    судді
         Б    нотаріуси
         В    адвокатура
         Г    юрисконсульти
11. Співробітники правоохоронних органів не мають права
         А    ставати до шлюбу
         Б    бути членом політичної партії
         В    відвідувати релігійні установи
         Г    звертатися до адвоката за отриманням юридичної допомоги
12. Нагляд за дотриманням законів правоохоронними органами, під час виконання судових рішень здійснює/здійснюють
         А    Національна поліція України
         Б    Служба безпеки України
         В    органи прокуратури України
         Г    судді

ІІ. Достатній рівень.
         Доведіть, що норми Кримінального кодексу України передбачають гуманні підходи до покарання неповнолітніх.

ІІІ. Високий рівень.
          Проаналізуйте наведену ситуацію. Визначте наявність правопорушення, хто його скоїв і буде притягнутий до відповідальності.

17-річний одинадцятикласник П. вирішив викрасти автомобіль. Обравши автомобіль для викрадення, він з’ясував розпорядок дня його власника. Його одноліток Т., який працює на заводі слюсарем, на прохання П. зробив спеціальну відмикачку. П., не маючи достатнього досвіду водія, умовив свого приятеля (водія таксі) відігнати машину на дачу своїх батьків. Операція пройшла успішно, але невдовзі поліція затримала всю групу.

Результати роботи необхідно надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com 






Рекомендації для роботи зі схемами, таблицями та конспектами

1.    Не переписуйте текст підручника!!!!
2.    Визначайте ключові поняття та терміни у тексті.
3.    Встановлюйте причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами.
4.    Інформацію узагальнюйте та формулюйте коротко – 1-3 словами. Тільки у такому випадку є доцільність складання схем та таблиць, які структурують та систематизують інформацію.
5.    Висновки робіть у відповідності із поставленим запитанням.



Схема № 1
конспекту уроку з предмету «Основи правознавства»
        для учнів 9-Б, 9-В та 9-Г класів на період
                                                                        карантину                                                                                                          
                                                                               
                                                    Скажи мені - і я забуду,
                                                        покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                                            дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Адміністративна відповідальність
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О.Д. Основи правознавства. – К., Грамота, 2017. – § 22-23, п. 1 – 3, стор. 157 – 162.
2)      Кримінальний кодекс України (ККУ), ст. 19, 22.
3)      Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУАП), ст. 24, 213.
4)      Робочий зошит.

Загальне завдання для роботи з темою.
1.      Прочитати § 22-23, п. 1 – 3.
2.      У робочому зошиті зробити конспект теми відповідно поставлених завдань.
3.      Дати письмові відповіді на запитання. Заповнити таблиці.
4.      Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com
Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи
І. Загальний порядок притягнення до відповідальності.
Завдання.
1)      Прочитайте § 22-23, п. 1, стор. 157-159.
2)      У робочому зошиті заповніть таблицю 1 – «Загальний порядок притягнення до відповідальності».
3)      Дайте письмові відповіді на поставлені додаткові запитання.
Таблиця 1
Загальний порядок притягнення до відповідальності

№ з/р
Загальна вимога   для притягнення до відповідальності

Особливості притягнення до адміністративної відповідальності

Особливості притягнення до кримінальної відповідальності


1.
Досягнення особою певного віку


Досягнення особою, як правило, 16 років.
1) З 16 років за всі види правопорушень;
2) з 14 років за _________
______________________
злочини, визначені у ст.22, Кримінального кодексу України
2.
?? ___________
______________


1)      ?______________________________________
________________________________________
________________________________________
2)      ? ______________________________________
_________________________________________
Додаткові запитання
1)        Як Ви розумієте кожне положення?
3.
?? ___________
_____________
1)?_____________________________________________________________
________________________________________________________________
2)  ?____________________________________________________________

______________________________________________________________
Додаткові запитання
1)       Як Ви розумієте положення про особливість урахування особи правопорушника та обставин, за яких скоєно правопорушення ?
2)       Визначте та поясніть, які ще обставини враховуються при призначенні адміністративного стягнення та кримінального покарання?

Додаткові завдання та запитання.
1.      Визначте характер злочинів за які кримінальній відповідальності підлягають особи з 14 років.
________________________________________________________________________
2.      * Як Ви розумієте положення про притягнення особи до адміністративної відповідальності із 16 років «як правило»?
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
3.       * Яка відповідальність наступає для особи, якщо один зі злочинів, перелічених у ст. 22 ККУ, скоїла особа, яка не досягла 14 років?
_________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ІІ. Порядок притягнення до адміністративної відповідальності
Завдання.
1)      Прочитайте § 22-23, п. 2, стор. 159-160.
2)      У робочому зошиті:
2.1.На основі ст. 213 КУАП складіть перелік органів та посадових осіб, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення.
2.2.Заповніть таблицю 2 «Органи та посадові особи, що розглядають справи про адміністративні правопорушення».
2.3. Заповніть таблицю 3 «Приклади адміністративних правопорушень» та визначте, які особи або органи будуть їх розглядати. Результати роботи впишіть у відповідну таблицю.

До завдання 2.1.
Перелік органів та посадових осіб, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення
1.      Адміністративні комісії при виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад.
2.      ??? _______________________________________________________________________
??? __________________________________________________________________________

До завдання 2.
Таблиця 2
2.2.               Органи та посадові особи, що розглядають справи про адміністративні                
                                                               правопорушення
№ з/р
Органи фіскальної служби
Сфера у якій уповноважені розглядати справу
Примітки
1.
Контролери
Безкоштовний проїзд
2.
3.
4.
?
?
?


2.3. 
Таблиця 3
Приклади адміністративних правопорушень
№ з/р
Приклад адміністративного правопорушення
Органи або особи, які уповноважені розглядати справу

Примітки
1.
2.
3.

ІІІ. Адміністративні стягнення

Завдання.
1)      Прочитайте § 22-23, п. 3, стор. 159-160.
2)      У робочому зошиті:
2.1. На основі ст. 24 КУАП складіть перелік видів адміністративних стягнень за вчинення адміністративних правопорушень. Результати роботи з нормативно-правовим актом внесіть до відповідного розділу таблиці  4 «Адміністративні стягнення».
2.2.Заповніть таблицю 4 «Адміністративні стягнення».
3)      Дайте письмові відповіді на поставлене додаткове запитання.
Таблиця 4
Адміністративні стягнення

№ з/р

Види адміністра-тивних стягнень
Особливості адміністра-тивної відповідаль-ності
повнолітніх 
осіб
Особливості
 адміністративної відповідальності
неповнолітніх осіб
Приклади адміністративних правопорушень за які особа може бути притягнута до певного виду адміністративної відповідальності
1.
Попередження


-


-
?
2.
?
3.
?
4.
?
5.
Громадські роботи
?
?
?
6.
7.
8.
9.

Додаткове запитання.
1.      Які види адміністративних заходів впливу можуть бути застосовані до   неповнолітніх осіб?

Узагальнюючи запитання та завдання.
1.      Продумайте відповіді на за запитання та завдання № 1, 2, 3, 4, 5 на стор. 166 – 167.
2.      Чи доводилося Вам мати справу чи бути свідком адміністративних правопорушень?
3.      Яку відповідальність нестимуть (чи понесли), на Вашу думку, правопорушники? Підготуйте усну відповідь на ці завдання та запитання.




Схема № 2
конспекту уроку-практичного заняття № 8 з предмету «Основи правознавства»
        для учнів 9-Б, 9-В та 9-Г класів на період
                                                                        карантину                                                                                                          
                                                                               
                     Скажи мені - і я забуду,
                          покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                    дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій

Практична робота № 8
Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх
Матеріали для роботи:
1)      Підручник.
Наровлянський О.Д. Основи правознавства. – К., Грамота, 2017. – С. 167 – 171.
2)      Кримінальний кодекс України (ККУ), ст. 25, 26, 27.
3)      Робочий зошит.

Загальне завдання для роботи з темою.
1.      Прочитати уривки з Кримінальний кодекс України (ККУ), ст. 25, 26, 27.
2.       Дайте письмові відповіді на запитання, завдання, тести. Заповнити таблиці.
3.      Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com

Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

Хід роботи
1.     Ознайомтесь з матеріалами практичної роботи № 8 «Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх» на стор. 167 – 171.
2.     Уважно прочитайте уривок з ККУ, ст. 25, 26, 27.
3.     Виконайте письмово наступні завдання.
3.1.          Прочитайте ситуацію 1 на стор. 168.

17-річний одинадцятикласник П. вирішив викрасти автомобіль. Обравши автомобіль для викрадення, він з’ясував розпорядок дня його власника. Його одноліток Т., який працює на заводі слюсарем, на прохання П. зробив спеціальну відмикачку. П., не маючи достатнього досвіду водія, умовив свого приятеля(водія таксі) відігнати машину на дачу своїх батьків. Операція пройшла успішно, але невдовзі поліція затримала всю групу.

                            Впишіть у таблицю 1 «Аналіз ситуації № 1» розгорнуті відповіді на поставлені завдання, використовуючи статті 26 та 27 Кримінального кодексу України.
Таблиця 1
Аналіз ситуації № 1

Визначте наявність правопорушення.
Яке? (Адмін./крим.)
На основі ст 27 ККУ визначте вид співучасті кожного з підлітків
………..
………..
………..
………..
………..
………..

3.2.          Прочитайте ситуацію 1 на стор. 168.

Група хлопців — 16-рiчнi Андрій, Євген, Дмитро, 14-рiчний Вік-тор і 12-рiчнi Руслан і Павло — майже щодня збиралися біля школи, уживали алкоголь, а часом і наркотичні речовини. Одного разу, перебуваючи в стані наркотичного сп’яніння та скориставшись відсутністю охоронця, який захворів, вони розбили камінням вікна школи та кількох кіосків неподалік, розкидали товари з цих кіосків, розлили молоко та сік із пакетів. Коли двоє перехожих спробували їх зупинити, старші хлопці накинулися на них, намагаючись збити з ніг. Лише поліцейський наряд зупинив їхні дії.

                  Впишіть у таблицю 2 «Аналіз ситуації № 2» розгорнуті відповіді на поставлені завдання, використовуючи статті 26 та 27 Кримінального кодексу України.
Таблиця 2
Аналіз ситуації № 2

Хто з підлітків та яке правопорушення скоїв
Хто буде притягнутий до відповідальності? Якої відповідальності? За що?
Ім’я підлітка
Вік підлітка
Вид право-порушення
Ім’я підлітка
Вид відповідальності.
Характер протиправного діяння
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

3.3.          За запропонованою таблицею 3 порівняйте злочин та адміністративне правопорушення.
Таблиця 3
Порівняння адміністративного правопорушення та злочину

з/р
Порівняння адміністративного правопорушення та злочину


Спільне в адміністративному правопорушенні та злочині
Особливе у

Адміністративному правопорушенні
Злочині

??
??


??
??


??
??

??
??


3.4.          Перелічте особливості притягнення до кримінальної відповідальності неповнолітніх. (У разі виникнення труднощів, скористайтеся тестом підручника - § 22 – 23, п. 5, стор. 165 – 166).
Особливості притягнення до кримінальної відповідальності неповнолітніх
1.     ????...............
2.     ????...............
3.     ????...............
?  ……………...
?    …………….

3.5.          Виконайте тестові завдання № 1 – 10 на стор. 170 – 171.
У різі виникнення труднощів скористайтеся розділом 4 підручника, стор. 110 – 171.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1.    Визначте, яка особа на території України має неповну цивільну дієздатність
А 12-річний школяр
Б 17-річна дівчина, яка виховує доньку
В 16-річний студент коледжу зв’язку
Г громадянин, який, відповідно до рішення суду, унаслідок психічної хвороби не може розуміти значення власних дій і контролювати їх
Д 13-річний громадянин Польщі Ч., який постійно проживає у Львові та працює в місцевій газеті

2.    Визначте, з якого віку особа набуває повної цивільної дієздатності
А з моменту народження
Б з моменту отримання повної середньої освіти
В з моменту одруження неповнолітньої особи
Г з моменту вступу до вищого навчального закладу
Д з 16 років

3.    Визначте шлюбний вік, установлений законодавством України
А чоловіки — 18 років, жінки — 17 років
Б чоловіки — 17 років, жінки —18 років
В чоловіки — 16 років, жінки — 17 років
Г чоловіки — 17 років, жінки — 16 років
Д чоловіки та жінки — 18 років

4.    Визначте, у якому із зазначених випадків особа НЕ має права на отримання аліментів
А 25-річна дівчина-інвалід — від своєї матері, яка відмовляється допомагати своїй доньці
Б 19-річний студент — від свого батька, який не проживає із сім’єю протягом 9 років
В 68-річний батько — від свого повнолітнього сина, який працює

5.    Визначте, у якому із зазначених випадків можлива реєстрація шлюбу
А  якщо один із тих, хто бере шлюб, визнаний судом недієздатним
Б якщо один із тих, хто бере шлюб, раніше перебував у шлюбі
В якщо ті, хто бере шлюб, є двоюрідними братом і сестрою
Г якщо ті, хто бере шлюб, є інвалідами

6.    Укажіть, який робочий час установлено для неповнолітніх у віці від 16 до 18 років, які працюють під час канікул
А 2 години
Б 24 години
В 36 годин
Г40 годин
Д42 години

7.    Визначте, який із зазначених документів обов’язково має бути поданий         15-річним випускником 9 класу, який уперше влаштовується на роботу кур’єром
А  трудова книжка
Б свідоцтво про закінчення 9 класу
В свідоцтво про народження
Г характеристика зі школи
Д довідка про знання державної мови

8.    Визначте, яку мінімальну тривалість відпустки встановлено для неповнолітніх працівників
А 20 календарних днів
Б 24 календарних дні
В 30 календарних днів
Г 31 календарний день
Д 48 календарних днів

9.    Визначте, у якому випадку скоєно злочин
А 17-річний слюсар запізнився на роботу без поважних причин, у наслідок чого підприємству завдано великих збитків
Б 15-річний водій мопеда перевищив швидкість, унаслідок чого сталася дорожньо-транспортна пригода й загинула людина
В 16-річна дівчина перейшла дорогу на червоне світло світлофора
Г 13-річний хлопець свідомо пошкодив дорогу автомашину сусіда

10. Визначте, яке покарання є кримінальним
А громадські роботи
Б попередження
В догана
Г позбавлення водійських прав  





Схема № 3
конспекту уроку з предмету «Основи правознавства»
для учнів 9-Б, 9-В та 9-Г класів на період
карантину

                                Скажи мені - і я забуду,
                                          покажи мені - і я запам'ятаю,
                                                              дай мені зробити самому- і я зрозумію.
Конфуцій
Світ юридичних професій
Матеріали для роботи:
1)      Підручник. Наровлянський О.Д. Основи правознавства. – К., Грамота, 2017. – § 24, п. 1 – 3, стор. 172 – 183.
2) Конституція України: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
3) Закон України «Про Національну поліцію»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/580-19
4) Закон України «Про судоустрій та статус суддів»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2453-17
5)  Закон України «Про нотаріат»:  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3425-12
6) Закон України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність »: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5076-17
7) Закон України «Про Службу безпеки України»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2229-12
8) Закон України «Про прокуратуру»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1697-18
9) Закон України «Про безоплатну правову допомогу»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3460-17
10) Закон України «Про Державну прикордонну службу України»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/661-15
11)      Робочий зошит.

Загальне завдання для роботи з темою.
1.      Прочитати § 24, п. 1 – 3, стор. 172 - 183.
2.      У робочому зошиті зробити конспект теми відповідно поставлених завдань.
3.      Дати письмові відповіді на запитання. Заповнити таблиці.
4.      Результати роботи надіслати вчителю на пошту – netosov.sergij@gmail.com

Примітка. У разі виникнення запитань зверніться до вчителя за цією самою адресою.

За виконання роботи учень отримує дві оцінки:
-         Перша оцінка за виконання теоретичної складової теми (згідно пунктів І. Професія «юрист» та ІІ. Правоохоронні органи в Україні);
-         Друга оцінка за виконання практичної частини теми (ІІІ. Практичні завдання).
І. Професія «юрист».

Завдання.
1)      Прочитайте § 24, п. 1, стор. 172-173.
2)      У робочому зошиті заповніть таблицю 1 – «Юридичні спеціальності пов’язані з державною службою».
Таблиця 1
Юридичні спеціальності пов’язані з державною службою


№ з/р

Назва спеціаль-ності
Назва правового акту, що регулює діяльність

Функціональні завдання фахівців спеціальності

Особливості діяльності



1



Суддя


«Про судоустрій та статус суддів»
- Розгляд кримінальних справ;
- вирішення суперечок у сфері цивільних, сімейних, трудових, земельних відносин;
- розгляд питань відповідності нормативно-правового акту Конституції України
- Наявність юридичної освіти;
- неупередженість;
Підкорення закону;
Прийняття рішення від імені України
2
Нотаріус
?
?
?
3
Адвокат
?
?
?
4
Юристконсульт
«Про безоплатну правову допомогу» та інші
?
?

ІІ. Правоохоронні органи в Україні.

Завдання.
1)      Прочитайте § 24, п. 2, стор. 173-177.
2)      У робочому зошиті заповніть таблицю 2 – «Правоохоронні органи в Україні».

Таблиця 2
Правоохоронні органи в Україні
№ з/р
Назва право-охоронного органу
Назва закону, який регламентує діяльність

Повноваження співробітників
правоохоронного органу




1




Національна поліція України




«Про Національну поліцію»
Завдання:
- забезпечення публічної безпеки та порядку;
- охорона прав, свобод, інтересів;
- протидія злочинності;
- ? _______________
- ? ________________
Має право:
- вимагати припинення правопорушення;
- затримувати правопорушника;
- проводити особистий поверхневий огляду;
- входити до житла;
- зберігати, носити, застосовувати зброю
2
Служба безпеки України

?

?
3
Прокуратура
?
?
4
Державна прикордонна служба
?
?
5
Митні органи
Митний кодекс України
?
6
Державна фіскальна служба України
Податковий кодекс України та інші НПА
?
7
Загальні вимоги до співробітників правоохоронних органів
- Керування у роботі Конституцією та Законами України;
- ?
- ?
- ?

8

Висновок
Спільні завдання усіх правоохоронних органів:
               -          ?
               -          ?


ІІІ. Практичні завдання.
Завдання.
1.     Прочитайте уривок із Закону України «Про Національну поліцію України» (ст. 17, 18, 29, 31, 32, 34, 38, 41, 42), стор. 179 – 182.

2.     Виконайте письмово завдання 8 на сторінці 178 (варіанти а, б, в, г). 


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу